Africký herní trh má růst čtyřikrát rychleji než zbytek světa. Budou u toho také technologie NVIDIA

Předpokládá se, že do konce roku 2025 bude mít Afrika více než 680 milionů uživatelů mobilních telefonů, což povede k nárůstu počtu hráčů. V celém regionu používá mobilní zařízení 177 milionů lidí a 95 % hráčů. Podle společnosti App Annie, která se zabývá mobilními informacemi, je Afrika nejrychleji rostoucím regionem, pokud jde o stahování mobilních her.

Vzhledem k tomu, že hodnota afrického herního průmyslu v roce 2021 výrazně přesáhla půl miliardy dolarů, vzkvétají také investice do afrických herních startupů. „S tím, jak v Africe roste poptávka po místním a regionálním herním obsahu, vstupuje do tohoto prostoru stále více startupů,“ řekla Kate Kallot, vedoucí oddělení pro nově vznikající oblasti ve společnosti NVIDIA. „Africké herní prostředí je protkáno rostoucí základnou startupů a studií, které se vymykají normám tradičních her. A očekává se, že jejich vliv bude mít dosah daleko za hranice samotného kontinentu k dalším herním vývojářům a divákům.“

Předpokládá se, že africký herní trh poroste do roku 2026 o 12 % ročně, což je čtyřnásobek celosvětového ročního tempa. Řada místních vývojářů cílí na produkci titulů, které mohou být zároveň zábavné i vzdělávací pro mladé lidi nejen na nejmladším kontinentu, kde je 41 % populace mladší 15 let a dokonce 60 % mladší 25 let. Očekává se, že tato čísla dále porostou.

Nechybí ani nejmodernější nástroje včetně NVIDIA Omniverse

Usiku Games se sídlem v Nairobi věří, že jako tvůrci titulu Okoa Simba, první globálně vydané hry vyvinuté v Keni, mohou sloužit jako vzor pro budoucí vývojáře her v regionu. Chtějí také oslovit mladší publikum právě hrami s edukativním přesahem. Jeden z jejich projektů využívá Unreal Engine s technologiemi NVIDIA k vytvoření 3D hry zaměřené na prevenci proti HIV a osvětu o antikoncepci pro dospívající dívky.

„Pro herní vývojáře, jako jsem já, jde o to vytvořit něco zajímavého a inspirujícího pro citlivou mládež v Africe a ve všech částech světa,“ řekl Shapiro, rodák z Toronta, který žil v Singapuru, New Yorku, Mexiku a Kambodži. „Chci vytvářet bohaté, vizuálně podmanivé příběhy, které ovlivní a poslouží další generaci.“

Leti Arts, první Ghanské studio, založené v roce 2009, využívá GPU NVIDIA k vytváření mobilních her a digitálních komiksů založených na africké historii a folklóru. „Umění a kultura přispívají k ekonomice stejně jako pracovní místa,“ řekl spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Leti Eyram Tawia. „Pomáhají zvyšovat sociální kapitál komunity, přitahují talenty, růst a inovace.“ Tawia je nadšencem do komiksů i počítačových her už od střední školy a chtěl příběhy, které slyšel a kreslil jako dítě, přetavit do strhujících zážitků pro ostatní.

Mezi nejúspěšnější hry devítičlenného studia patří Africa’s Legends (2014) a The Hottseat (2019). Tawia a Leti Arts se navíc snaží vychovávat talenty prostřednictvím stáží a workshopů. Jen v loňském roce vyškolili a podpořila více než 30 herních vývojářů ve spolupráci s ITTHYK Gaming a za sponzorské podpory společnosti Microsoft.

Usiku Games i Leti Arts jsou členy NVIDIA Inception, globálního programu určeného k podpoře špičkových startupů. Nově také objevují možnosti NVIDIA Omniverse, nástroje pro spolupráci na 3D designech, animacích i tvorbě her v reálném čase.

Vývojářů je na kontinentu stále více. Kromě Usiku Games a Leti Arts se prosazují také Maliyo Games, Kirro Games, Kayfo Games a další. 

Další informace o tématu lze nalézt v tomto blogu společnosti NVIDIA a také ve videokonferenci u příležitosti GTC.