Valentýn se v tuzemsku těší stále větší oblibě, spolu s tím roste i zájem o rozvážky

Praha, 17. února 2022

  • Finská rozvážková společnost Wolt zaznamenala zvýšenou poptávku ve všech souvisejících maloobchodních segmentech – zájem o online nakupování retailového zboží vzrostl oproti loňskému roku o 133 %.
  • Největší nárůst zaznamenala kosmetika, oproti předchozímu roku o 162 %.
  • Prodej květin s doručením byl na letošního Valentýna oproti minulému roku vyšší o 93 %.

Valentýna Češi slaví čím dál častěji
Den svatého Valentýna nabývá významu už i v České republice a pro tuzemské obchodníky se tak dostává na seznam nejvýdělečnějších dní v roce. Největší tržby pak zaznamenávají prodejci květin, potravin, dárkového zboží a kosmetiky nebo majitelé restaurací. S rostoucím významem doručovacích služeb si lidé také čím dál častěji jídlo i dárky objednávají online: „14. únor byl pro nás nejrušnějším dnem od začátku letošního roku a v porovnání s loňským Valentýnem jsme zaznamenali obrovský růst zájmu. Prudce se zvedly objednávky jídla z restaurací i doručování spotřebního a dárkového zboží. Nejvíce vzrostl zájem o kosmetiku, a to dokonce o 162 % oproti minulému roku,” komentuje Jan Foret, generální ředitel Woltu pro Českou republiku.

Prim hraje kosmetika
Rostoucí trend rozvozu kosmetiky se přitom netýká jen svátku zamilovaných, pravidelně se těší oblibě i během MDŽ, Dne matek, Prvního máje nebo Vánoc. „Ve Woltu pozorujeme, že při těchto dnech nákupy kosmetických produktů rostou o desítky až stovky procent. Nejoblíbenějšími produkty jsou pak výrobky do koupele a dárkové zboží jako parfémy, krémy nebo dárkové sety. Abychom dokázali plnit potřeby všech zákazníků, pravidelně sortiment kosmetiky rozšiřujeme a kombinujeme výběr velkých kosmetických značek s menšími lokálními dodavateli přírodní kosmetiky. Vidíme tak v segmentu kosmetiky skvělé výsledky a postupně rozšiřujeme nabídku do celé sítě našich měst,” doplňuje Jan Foret. Wolt v současné době rozváží kosmetické produkty v 9 českých městech z celkových 11, kde působí.

Neklesá ani poptávka po rozvozu jídla

Valentýnské pondělí bylo velmi úspěšné i pro rozvozy z restaurací. Oproti předcházejícím pondělkům jsme zaznamenali mnohonásobně vyšší počty objednávek. Zákazníci využívali různých valentýnských nabídek a nechávali si doručovat jídlo pro dva, mnohdy s více chody, což navýšilo i jejich objemy. Ty oproti běžným dnům vzrostly o 70 %,” potvrzuje  Jan Foret. I během ostatních dnů se navíc potvrdilo, že se na rozvážkách neprojevilo upuštění od nutnosti prokazovat se certifikátem o bezinfekčnosti, které pominulo 10. února. Neobvyklé výkyvy v množství doručeného jídla způsobené změnou pandemických opatření jsme ve Woltu nezaznamenali. Čtvrtek 10. 2. byl pro nás naopak nejsilnějším dnem celého týdne a víkend přinesl zhruba stejný počet objednávek jako v předchozím období,” říká generální ředitel Wolt pro Českou republiku.

O Woltu

Wolt je technologický startup založený v roce 2014 ve Finsku. Působí ve více než 250 městech ve 23 zemích a má přes 5 000 zaměstnanců, 18 milionů registrovaných uživatelů, 130 000 partnerských kurýrů a desetitisíce partnerů z řad restaurací a obchodů. Vedle jídla totiž rozváží i potraviny a další maloobchodní zboží. Generálním ředitelem je Miki Kuusi, oceněný Forbesem v globálním žebříčku 30 pod 30. Generální ředitel pro Českou republiku je Jan Foret. V listopadu 2021 sjednala americká rozvozová firma DoorDash akvizici Woltu, její dokončení se očekává v první polovině tohoto roku. Pokračovat bude pod svým původním názvem, značkou i službami. Wolt je k dispozici jako aplikace pro iOS nebo Android, ale také na webu www.wolt.cz.