Přichází 2. ročník Brand Safety Academy. Zaměří se na ochranu značek před zkázou v souvislosti s válkou na Ukrajině

Asociace komunikačních agentur (AKA) a Fakulta sociálních věd UK (FSV UK) pořádají již druhý ročník projektu Brand Safety Academy. Konference zaměřená na ochranu značek před dezinformacemi se letos bude věnovat tematice ohrožení pověsti značek v souvislosti s jejich postoji k ukrajinské válce. Akce se uskuteční 12. dubna 2022 v prostorech FSV UK na Smetanově nábřeží. 

V krizových situacích, jako je právě nyní ta na Ukrajině, musí dát firmy jasně najevo svůj postoj. Pokud tak samy neučiní, dotlačí je k tomu společnost. I o tom se bude přednášet na letošním ročníku Brand Safety Academy. Na účastníky čeká 11 odborných přednášek, které se zaměří na téma dezinformací.

„O minulý ročník projektu byl opravdu velký zájem. Už nyní vidíme, že tomu ani letos nebude jinak. Dezinformace se zejména v krizových situacích rychle šíří, a je důležité vědět, jak se k nim správně postavit. Přednášky jsou sestaveny tak, aby účastníky do problematiky zasvětily od A až do Z. Oproti minulému roku jsme přidali ještě více praktických zkušeností a návodů, které poskytnou do celé problematiky lepší vhled,“ komentuje za Asociaci komunikačních agentur Petra Jankovičová, která má problematiku dezinformací na starosti.

Konference je určena každému, kdo je zodpovědný za jednání a komunikaci značky. Tedy všem marketingovým specialistům, brand manažerům, manažerům nebo kreativním, mediálním a PR agenturám.

13 osobností z marketingu a reklamy

V první části Brand Safety Academy účastníky do problematiky dezinformací zasvětí spoluzakladatelka pražské reklamní agentury TRIAD Petra Jankovičová spolu s ředitelem AKA Markem Hlavicou. O tom, co je to brand safety a jaké informace mohou mít na značku vliv, bude přednášet Media Director v agentuře McCann Prague Jan Suda. Jindřich Oukropec na FSV UK zkoumá dopady dezinformací na značku, a proto účastníkům akce představí nejnovější výzkumy ze světa komerčních dezinformací. 

Ředitel marketingu a obchodu Jan Los a a ředitel pro vědecké a regulační záležitosti Petr Štěpánek ze společnosti L’Oréal se podělí o to, jak a kde se setkávají s dezinformacemi, a uvedou příklady jejich řešení. Ředitelka výzkumné agentury Kantar pro východní Evropu Petra Průšová přednese prezentaci na téma „Válka na Ukrajině a značky – bezpečí nebo risk?“, která se bude zabývat tím, jak velký tlak vytváří společnost na značky, aby zaujaly postoj k ruské invazi.

V druhé části semináře budou přednášet odborníci, kteří proti dezinformacím aktivně bojují. Dominika Hánová, která má na starosti mediální strategii online kampaní firmy Vodafone, prozradí, jak k brand safety přistupují globální značky v prostředí českých médií. Zakladatel webu Konspiratori.sk Peter Jančárik a expert na informační bezpečnost Tomáš Kriššák ukážou, jak odstavit dezinformační weby od reklamy. Jaké instituce mohou pomoci v boji proti dezinformacím představí Roman Čihalík, freelancer a zakladatel projektu NELEŽ. Po něm převezme slovo advokátka Petra Dolejšová specializující se na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů a značky. Ta ve své přednášce zábavnou formou uvede právní realitu světa dezinformací. O tom, jak bojuje česká firma proti dezinformacím, bude přednášet Ladislav Báča, který vede marketing T-mobile. Na závěr celé konference vystoupí ředitel AKA Marek Hlavica, který účastníkům předá manuál, podle něhož mohou firmy nastavit proces pro ochranu značky. 

O AKA

AKA – Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem.