Raiffeisenbank je nejlepší bankou v oblasti jednání poradce s klientem při poskytování nových hypotečních úvěrů

Praha 14. září – Raiffeisenbank se v rámci mystery shoppingové studie, zaměřené na poskytování nových hypotečních úvěrů, umístila na prvním místě v oblasti jednání poradce s klientem. V celkovém žebříčku se dělí o druhé místo společně s Komerční bankou, od vítězné banky ji dělí 2 %. Dle mystery shopperů se poradci Raiffeisenbank mohou pochlubit mimo jiné produktovými znalostmi a nabídkou dalších produktů. Data vyplývají z červnového měření společnosti MARKET VISION.

V průzkumu realizovaném formou mystery shoppingu se Raiffeisenbank ziskem 72 % umístila na sdíleném druhém místě v posuzování kvality poskytování nových hypotečních úvěrů. Zahrnuty byly aspekty jako orientace na webových stránkách, zpětný kontakt po rozhovoru na infolince, vzhled pobočky, analýza primárních potřeb, nabídka následného řešení a další. Právě v oblasti jednání poradce s klientem, do které patří i konzultace řešení, obsadila Raiffeisenbank první příčku.

„Těší mě, že jsme uspěli v kategorii, na kterou se na hypotečních centrech Raiffeisenbank zaměřujeme, a tou je řádná identifikace potřeb klienta a následná nabídka vhodného řešení. To jsou totiž oblasti, kvůli kterým nás, odborníky, klient vyhledává, a ve kterých očekává, že mu pomůžeme,“ říká Pavel Borek, ředitel hypotečních center Raiffeisenbank.

Analýza primárních potřeb byla nezávislými mystery shoppery posouzena jako o 18 % lepší než trh a taktéž s náskokem 13 % před druhou nejlepší bankou. Ve více než čtvrtině případů (26 %) se konzultanti Raiffeisenbank ptají častěji na klientem požadovanou výši měsíční splátky.  Na pravidelné měsíční výdaje klienta míří otázky dokonce ve 31 % případech častěji, než u ostatních bank.

Klíčovým faktorem při posuzování kvality jednání poradce s klientem bylo také zhodnocení nabídky řešení, kde je Raiffeisenbank o 12 % lepší než trh. Dramatický rozdíl je zejména v prezentování výhod hlavního produktu, zde průzkum zaznamenal o 32 % lepší výsledek, než je hodnota trhu. Spolu s primárním produktem byla posuzována i schopnost nabízet sekundární produkty, kdy zejména nabídka pojištění schopnosti splácet ve výsledcích vykázala 21% náskok před trhem.

„Mám radost, že jsme prokázali, že v hypoteční síti Raiffeisenbank pracují příjemní, komunikativní lidé s vysokou odborností a tahem na branku, kteří mají klienta na prvním místě a poskytují mu v porovnání s trhem nadstandardní poradenství.  Být tu pro klienta a poskytovat mu služby v 5* standardu, rychle, jednoduše a profesionálně, je samozřejmě nejen v hypotečních centrech náš dlouhodobý cíl,“ doplňuje Pavel Borek.

Co se týče subjektivního hodnocení mystery shopperů, všichni posuzovaní zaměstnanci vyvolali v potenciálních klientech dojem, že je poradci rádi vidí a chtějí jim pomoci. Stejně tak celkové hodnocení spokojenosti dopadlo pro Raiffeisenbank pozitivním výsledkem. V obecném hodnocení trhu se ukázalo, že 10 % klientů odešlo nespokojeno, zatímco v případě Raiffeisenbank všichni klienti uvedli, že jejich návštěva zanechala ryze kladný pocit.

Základní informace o Raiffeisenbank a.s.

Raiffeisenbank poskytuje široké spektrum bankovních služeb soukromé i firemní klientele již od roku 1993. Klienty obsluhuje po celé České republice. Podle celkových aktiv je Raiffeisenbank pátou největší bankou na českém trhu. Majoritním akcionářem banky je rakouská finanční instituce Raiffeisen Bank International AG (RBI).