Holding EAG upevňuje svou pozici mezi evropskými lídry v digitálních službách pro automotive. Získal polskou softwarovou platformu SoftVig

  • SoftVig drží na polském trhu 53% podíl, navíc je exkluzivním dodavatelem softwaru pro přední značky automobilů jako je VW Group, Volvo či Ford.
  • Pro EAG jde v krátkém sledu o druhou zahraniční akvizici po koupi přední evropské B2B platformy pro trading s ojetými vozy Fastback. Český holding tak letos významně posílil svoji pozici 
  • Akvizice platformy SoftVig přispěje k výraznému navýšení tržeb i zisku EAG, jehož cílem je stát se evropskou jedničkou v oboru. Jen letos holding očekává nárůst obratu na 2 miliardy korun z loňských 800 milionů.
  • EAG do budoucna počítá jak s organickým růstem tržeb, tak s další expanzí do zahraničí – nejprve plánuje vstup do Rakouska, později i na další trhy západní Evropy.

/Brno – Praha, 3. října 2022/ Novým vlastníkem společnosti SoftVig, předního polského poskytovatele DMS softwaru pro automotive, se stal český technologický holding EAG ze skupiny PORTIVA. Transakce za střední stovky milionů korun posunula EAG mezi tři největší evropské dodavatele IT a softwarových služeb pro profesionální zákazníky z řad dealerství vozů a autobazarů. „Akvizice SoftVig představuje důležitý krok na naší cestě stát se evropskou jedničkou v oboru. Kromě celkově významného tržního podílu na polském trhu jsme díky ní v Polsku získali také exkluzivitu na služby pro značky jako je VW Group, Volvo či Ford” popisuje partner a investiční ředitel holdingu EAG Petr Kratochvíl.

Počet B2B odběratelů služeb EAG vzroste jen díky nové akvizici o téměř 50 %. Celkem jich tak jen ve střední Evropě budou dva tisíce. Vedle Česka a Slovenska, kde je holding vedoucím poskytovatelem DMS softwaru pro automotive už od roku 2019, se navíc nyní posune na pozici jedničky i na polském trhu. Zároveň se EAG otevře nová příležitost nabízet dealerstvím a autobazarům v Polsku i služby dalších společností z jeho portfolia. Patří mezi ně například český lídr v prověřování, zabezpečování a identifikaci vozidel společností Cebia nebo evropská B2B platforma pro obchod s ojetými vozy Fastback. „Expanze do Polska nám jednak pomůže rychleji zúročit investice do vývoje softwaru, které jsme v Česku dosud uskutečnili v rámci naší společnosti TEAS, jednak můžeme na polském trhu začít nabízet i další naše služby a výrazně tak zvýšit tržby,” popisuje Kratochvíl.

Holding EAG akvizicí společnosti SoftVig navázal na nedávnou koupi přední evropské B2B platformy pro trading s ojetými vozy Fastback. Na rozdíl od ní a dalších předchozích akvizic holdingu EAG však tentokrát původní vlastník v managementu získané firmy nezůstává. Společnost SoftVig bude řídit nový tým v čele s Piotrem Stańskim, který v minulosti více než sedm let vedl polské zastoupení automobilky MAN Truck & Bus. „Piotr Stański v sobě spojuje mimořádnou znalost polského trhu s bohatými zkušenostmi z oblastí automotive. Zároveň si dobře uvědomuje, že se trh s automobily rychle mění a jeho další digitalizace má velký potenciál. Proto jsme přesvědčení, že právě pod jeho vedením bude SoftVig za využití zázemí a synergií v rámci EAG dynamicky růst,” říká Petr Kratochvíl. 

Zatímco DMS software dodávaný společností SoftVig umožňuje dealerstvím obsluhovat účetnictví, řídit skladové zásoby, vyřizovat objednávky a komunikovat s třetími stranami, další služby EAG mají za cíl transformovat a digitalizovat i ostatní součásti životního cyklu vozidla od jeho výběru, přes nákup, provoz a servis až po jeho prodej. „EAG svým inovativním přístupem získává ohromný náskok před konkurencí. Pro SoftVig znamená tato akvizice výrazné posílení pozice na polském trhu a nabídku nových produktů a služeb pro naše zákazníky,” uvedl Stański.

Tým holdingu EAG a jeho dceřiné společnosti TEAS již s experty firmy SoftVig několik měsíců spolupracuje na vývoji a implementaci společných softwarových řešení. To holdingu EAG umožní uplatnit úspory z rozsahu, snížit náklady na inovace a těžit z investic, které v minulosti v rámci společnosti TEAS směřovaly do vývoje.

Kromě integrování vlastních služeb a využívání synergií společností v rámci holdingu chce EAG do budoucna růst také díky expanzi na další zahraniční trhy. Po Česku, Slovensku a nyní Polsku je podle Kratochvíla nejvhodnějším dalším cílem Rakousko a následně západní Evropa. S dílčími službami už holding v tomto regionu ostatně působí. Například B2B platforma Fastback je původně belgická a nyní pokrývá vedle států Beneluxu také Francii, Řecko a Rumunsko.

Pro letošní rok počítá EAG s výrazným zvýšením svého obratu z loňských zhruba 800 milionů korun na více než dvě miliardy. Kromě tržeb navíc rostou také všechny další klíčové finanční a provozní ukazatele. Například EBITDA v tomto roce přesáhne 200 milionů korun, což představuje bezmála čtyřnásobný meziroční nárůst.

EAG je holding zaměřený na konsolidaci technologických prodejních kanálů a služeb v oblasti automotive. Skupina, pod níž spadá například on-line prodejce ojetých vozů Carvago, český lídr v oblasti prověřování vozidel Cebia, B2B služba pro trading s ojetými vozy Fastback nebo softwarové platformy TEAS či Autosoft pro dealerství, servisy a autobazary, vznikla v roce 2019. Jejím dlouhodobým cílem je pokrýt vlastními softwarovými a analytickými produkty celý životní cyklus automobilu od jeho výběru, přes financování, nákup, pojištění, provoz a servis, až po jeho prodej. Majoritním akcionářem holdingu je česká investiční skupina Portiva. Více na https://www.eag.group

Investiční skupina PORTIVA, majoritní akcionář EAG, je středoevropský family office orientující se na energetiku, komerční nemovitosti, digitální a IT služby v automotive a investiční fondy. Skupina působí v sedmi zemích střední a západní Evropy. Objem aktiv pod správou skupiny činí k 30. 6. 2022 9,3 miliardy korun při obratu 1,6 mld. korun a EBITDA 644 mil. Kč. Více na www.portiva.cz.