Zalando rozšiřuje svou nabídku o adaptivní módu, která je uzpůsobena potřebám zdravotně znevýhodněných lidí

  • Jako součást svého závazku k inkluzivní módě Zalando uvádí v České republice a na všech svých trzích svou první adaptivní kolekci napříč privátními značkami: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn a Even&Odd
  • Svou nabídku Zalando zároveň na 9 trzích rozšiřuje i o kolekci Tommy Hilfiger Adaptive
  • Účelem dedikované podstránky a doprovodné marketingové kampaně je pomoci zákazníkům na Zalandu objevovat a nakupovat adaptivní módu, další vylepšení zákaznického zážitku jsou plánovány v příštích měsících

BERLÍN, 19. ŘÍJNA, 2022 // Zalando, jedna z předních evropských online platforem pro módu a životní styl, uvádí svou první kolekci adaptivní módy sestávající z více než 140 stylů napříč privátními značkami: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn a Even&Odd. Adaptivní móda je oblečení, obuv a doplňky přizpůsobené potřebám zdravotně znevýhodněných osob, záměrně navržené tak, aby bylo vhodné či už při trvalých nebo dočasných zdravotních omezeních. Kolekce, jež je k dispozici na všech trzích, na kterých Zalando působí, zahrnuje dámské a pánské oblečení i obuv. Je součástí závazku společnosti do roku 2025 poskytovat nedostatečně reprezentovaným skupinám opravdu inkluzivní sortiment a zážitek.

Podle organizace WHO každý pátý Evropan žije s nějakou formou zdravotního znevýhodnění. Představením adaptivní módy chce Zalando učinit první krok a oslovit zdravotně znevýhodněné osoby, žijící s různými omezeními, jako je omezená pohyblivost, snížená obratnost či senzorická citlivost. Zaměřuje se také na pečovatele o zdravotně postižené děti. Styly v prvních kolekcích zahrnují modely navržené pro vozíčkáře a vhodné pro dlouhodobé sezení, látky šetrné k pokožce a zmírňující smyslovou stimulaci, kousky se snadným zapínáním a styly, které se přizpůsobí protézám či obvazům. Před uvedením těchto kolekcí provedlo Zalando rozsáhlý kvalitativní a kvantitativní průzkum mezi zákazníky napříč několika trhy, aby lépe porozumělo zkušenostem a potřebám zdravotně znevýhodněných zákazníků.

„Naší vizí je být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. Starting Point for Fashion, které je vstřícné ke všem. Vnímáme mezeru na trhu s módou — nacházet módní adaptivní oblečení je pro zdravotně znevýhodněné lidi v České republice stále problém. Doufáme, že představením těchto adaptivních kolekcí pod privátními značkami Zalanda našim zákazníkům přispějeme k řešení této výzvy a nabídneme pestrý výběr stylové adaptivní módy za dostupné ceny, napříč všemi velikostmi a na jednom místě. Chceme se od zdravotně znevýhodněné  komunity učit a inspirovat naše partnery, abychom společně mohli pokračovat v budování příjemných zážitků pro zdravotně znevýhodněné zákazníky Zalanda a učinit tak módu ještě inkluzivnější,“ říká Daniel Rogiński, generální ředitel Zalanda pro Českou republiku a země střední a východní Evropy.

Při navrhování a tvorbě kolekce Private Labels Zalando spolupracovalo s kreativní agenturou All is for All, která se specializuje na pomoc značkám, aby se staly skutečně inkluzivními a dostupnými pro zdravotně znevýhodněné osoby.

„Kromě svých funkčních dopadů, zdravotní znevýhodnění vytváří komunitu, je sdílenou životní zkušeností a něčím, co je třeba, aby lidé bez těchto omezení pochopili, hlouběji ocenili a přijali. Během celé této cesty, a to i při definování pozice a poselství této kampaně, jsme podporovali Zalando jako partneři. Jsme velice hrdí na to, jakým způsobem zobrazuje zdravotně znevýhodněné lidi a jsme vděční za autentické partnerství Zalanda s námi,“ říká Grace Stratton, ředitelka agentury All is for All.

Aby pomohla zdravotně postiženým lidem objevovat, procházet a nakupovat adaptivní módní sortiment Zalanda, společnost představuje portál adaptivní módy, specializované stránky pro adaptivní kolekci a znak pro identifikaci adaptivních modelů. I v tomto případě, a to v průběhu procesu vývoje zákaznické zkušenosti a marketingové aktivace, Zalando podpořila a radila mu agentura All is for All. S cílem zvýšit povědomí o adaptivní módě Zalando spouští specializovanou marketingovou kampaň „Na míru vašim potřebám“. Ta reprezentuje hlasy zdravotně znevýhodněné komunity a představuje obsah vytvořený talentovanými jedinci, jež jsou její součástí.

Do své nabídky na devíti trzích, a to v Dánsku, Francii, Itálii, Německu, Nizozemsku, Polsku, Rakousku a Švýcarsku, Zalando současně přidává i kolekci s názvem Adaptive od Tommy Hilfiger. Na Zalandu tak bude k dispozici více než 130 stylů pánského, dámského a dětského oblečení, přičemž první produkty jsou aktuálně již v prodeji. Tommy Hilfiger je globální lifestylová značka, která od roku 2017 nepřetržitě investuje do adaptivní módy a vyrábí ji, což z ní činí ideální značku pro doplnění nabídky v době, kdy se Zalando vydává na svou vlastní cestu za adaptivitou. Zalando Marketing Services (ZMS) vytvořilo pro kolekci Adaptive od značky Tommy Hilfiger doprovodnou marketingovou kampaň.

Aby mohlo pro své zákazníky dále vylepšovat zážitek z vyhledávání a nakupování adaptivní módy, bude Zalando i v následujících měsících pokračovat v naslouchání a učení se od zdravotně znevýhodněné komunity.

O SPOLEČNOSTI ZALANDO 

Zalando (https://corporate.zalando.com) je jednou z předních evropských módních a lifestyle online platforem a byla založena v Berlíně v roce 2008. Našich více než 49 milionů aktivních zákazníků na 25 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Naše platforma je destinací přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení pro každý aspekt cesty k módě: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. Starting Point for Fashion, a zároveň udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.