Češi se po covidu houfně vrací ke kultuře

České publikum je po dvou covidových rocích hladové po kultuře. Potvrzují to aktuální data technologického start-upu BOOM, který se specializuje na předprodej vstupenek a pomoc organizátorům s přípravou akcí. Lidé přes platformu BOOM letos nakoupili o 364 % více vstupenek než za stejné období v loňském roce. Nejvíce lístků se prodalo na festivaly, následovaly samostatné koncerty či party, divadla a kina, v menší míře se pak prodávaly vstupenky na přednášky, konference nebo výstavy, za což částečně můžou covidová opatření pro uzavřené prostory.

Služby start-upu BOOM v letošním roce využilo šestkrát více organizátorů kulturních akcí, než tomu bylo v loňském roce. Počet eventů založených na této platformě meziročně vzrostl o 443 %. Více než padesát tisíc uživatelů si zde letos v předprodeji zakoupilo vstupenky například na halové akce Imagination Festival, Liquicity Prague 2022, festival Povaleč nebo workshopy Skautského institutu v Rybárně. V současnosti si zde uživatelé mohou zakoupit mimo jiné třeba vstupenky na festival Mighty Sounds.

„Platformu BOOM využíváme pro předprodeje na naše eventy Liquicity Prague 2022 a Imagination Festival 2022. Jako největší výhodu vnímáme velice přehledný prodejní widget a snadné nastavení předprodeje v administraci. Oceňuji také zároveň snahu týmu BOOM, se kterým se snažíme produkt společnými silami ladit tak, aby uživatelská zkušenost ze strany zákazníka i ze strany pořadatele byla co nejlepší. Těším se na další spolupráci,“ popisuje Jan Kšonžek z Beatworx.

BOOM usnadnil dle slov Alice Škrlantové pořádání akcí i Skautskému institutu. „V Rybárně jsme od jejího otevření hledali systém prodeje lístků na workshopy a akce, které pořádáme. Jelikož cílíme na mladé dospívající a dospělé ve věku 17 až 25 let, chceme, aby naše akce byly co nejvíce finančně dostupné i pro studenty, kteří si musí při studiích vydělávat. Proto jsme začali používat platformu BOOM, která nabízí přívětivé ceny pro organizátory akcí, díky čemuž se snižují náklady na organizaci samotné akce. Za uplynulý rok jsme díky BOOM zorganizovali desítky workshopů.“

Start-up BOOM funguje od roku 2020, kdy vznikl jako reakce na chybějící flexibilní a dostupný nástroj pro organizátory událostí. Jde o platformu, která umožňuje snadné a intuitivní používání všech funkcí bez potřeby další pomoci. „Naši organizátoři jsou správci vlastních eventů a nemusí trávit několik dní čekáním na vypuštění jejich událostí či komunikaci se službou. Nabízíme nízkou provizi, přívětivé a transparentní ceny i pokročilé funkce, které pořadatelům usnadní jejich práci a mohou se tím pádem soustředit na jiné věci. Do budoucna chceme napojit další služby a integrace, které ještě více zjednoduší pořádání akcí,“ popisuje Lucie Tongelová, marketingová ředitelka BOOM.