Zalando nadále rozsáhle investuje do podpory žen a nabízí široký sortiment pro zdravotně znevýhodněné zákazníky

Třetí výroční report Zalanda o diverzitě a inkluzi (D&I) sleduje pokrok Zalanda při dosahování inkluze v rámci svého nastavení

  • Zalando zvýšilo podíl žen na vedoucích a technologických pozicích
  • Zalando je první multi-brand platforma v Evropě nabízející široký sortiment pro zdravotně znevýhodněné zákazníky

BERLÍN, 7. LISTOPADU 2022 // Zalando dnes zveřejnilo svou třetí výroční zprávu o diverzitě a inkluzi (D&I). Ta sleduje pokrok v oblasti dvanácti konkrétních závazků v rámci čtyř pilířů D&I strategie Zalanda do.Better: talenty, vedení, zákazníci a partneři. Zpráva podtrhuje závazek Zalanda být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. Starting Point for Fashion, které je vstřícné ke všem. Zalando zvýšilo podíl žen ve vedoucích pozicích (+2,3 p.b. na 37,5 %) i v rámci technologických pozic (+3,6 p.b. na 24,8 %) a pokročilo v plnění několika dalších závazků. Kromě toho společnost na trh uvedla rozsáhlý sortiment adaptivní módy.

Jsem hrdý na kroky, které jsme v uplynulých letech učinili, ale v tomto bodě se nezastavíme. Jsme přesvědčeni, že můžeme být ještě lepší, a pokračovat v investicích a budování skutečně inkluzivního tzv. Starting Point For Fashion, a to opravdu pro všechny. Móda má tolik různých rozměrů a přesto má pro každého svůj osobní význam. My všichni chceme dostát své odpovědnosti vůči zákazníkům, partnerům a všem zaměstnancům  Zalanda. Proto naše strategie diverzity a inkluze tvoří elementární součást naší společnosti, říká David Schneider, co-CEO Zalanda.

Podporujeme ženy v jejich kariérním postupu v oblasti technologií a vedoucích pozic

Aktuálně v Zalandu ženy zastávají 24,8 % rolí v rámci technologických profesí. Ačkoli společnost vidí  silný meziroční růst (vs. 21,2 % v roce 2021), bude obtížné do roku 2023 dosáhnout ambiciózního cíle 40-60% zastoupení. A to zejména proto, že globální makroekonomické podmínky vedou k celkově zpomalenému tempu náboru zaměstnanců. Zalando nicméně zvýšilo své úsilí kombinací zlepšení náborových procesů, jako je například zaručené zastoupení žen a mužů v komisích pro přijímací pohovory, se strategickými iniciativami pro oslovení talentů z nedostatečně reprezentovaných komunit v oblasti technologií:

  • Zalando ve spolupráci se StartSteps založilo program Women In Tech Reskilling. Tento právě probíhající pilotní projekt softwarového inženýrství umožňuje ženám seznámit se, rozvíjet se a přejít do technologický pozic v Zalandu.
  • Společnost Zalando plánuje na úspěch těchto prvních ročníků navázat i v nadcházejících letech.

Zalando usiluje nejen o to, aby se její technologická komunita stala genderově vyváženější, ale snaží se také o genderovou vyváženost ve vedení společnosti. Vůči cílovému 40-60% zastoupení žen na vedoucích pozicích v rámci pěti nejvyšších úrovní do konce roku 2023 se s průměrným podílem 37,5 % Zalando blíží svému závazku. Průběžný pokrok (vs. 35,2 % v roce 2021) byl možný díky implementaci výše zmíněných zlepšení v oblasti náborových procesů a díky zavedení konkrétních iniciativ, jakou je Grow@Zalando, interní podpora kariérního rozvoje.

Klademe důraz na usnadnění oblékání  

Zalando poprvé navrhlo kolekce adaptivní módy pro zdravotně znevýhodněné zákazníky (např. zákazníky s omezenou pohyblivostí, sníženou obratností či senzorickou citlivostí). Jako součást svého závazku nabízet inkluzivní sortiment napříč cenovými kategoriemi, velikostmi a styly kolekce pěti privátních značek Zalanda (Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn a Even&Odd) nyní zohledňují tyto potřeby. Kromě toho Zalando nabízí také kolekci značky Tommy Hilfiger Adaptive a do svého sortimentu zařadilo adaptivní obuv Nike. Více informací naleznete zde.

Naší vizí je být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu — tzv. Starting Point for Fashion, které je vstřícné ke všem. Vnímáme mezeru na trhu s módou — nacházet módní adaptivní oblečení je pro zdravotně znevýhodněné lidi v České republice stále výzvou. Doufáme, že představením těchto adaptivních kolekcí pod privátními značkami Zalanda našim zákazníkům přispějeme k jejímu řešení a nabídneme pestrý výběr stylové adaptivní módy za dostupné ceny, napříč všemi velikostmi a na jednom místě. Chceme se od zdravotně znevýhodněné  komunity učit a inspirovat naše partnery, abychom společně mohli pokračovat v budování příjemných zážitků pro zdravotně znevýhodněné zákazníky Zalanda a učinit tak módu ještě inkluzivnější, říká Daniel Rogiński, generální ředitel Zalanda pro Českou republiku a země střední a východní Evropy.

Zalando bude v tomto směru pokračovat i v příštím roce, kdy se stane partnerem Světových her Speciálních olympiád 2023 pořádaných v Berlíně. 

Kompletní zprávu do.BETTER za rok 2022 naleznete zde.

O SPOLEČNOSTI ZALANDO 

Zalando (https://corporate.zalando.com) je jednou z předních evropských módních a lifestyle online platforem a byla založena v Berlíně v roce 2008. Našich více než 50 milionů aktivních zákazníků na 25 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Naše platforma je destinací přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení pro každý aspekt cesty k módě: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. Starting Point for Fashion, a zároveň udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.