Colours of Data zautomatizuje kontrolu kvality vyráběných vozů ve Škoda Auto. Pomůže vytvořit i digitální dvojčata aut.

Česko-britská datově analytická společnost Colours of Data rozšiřuje spolupráci s automobilkou Škoda Auto, pro kterou bude digitalizovat řízení kvality výroby. Cílem spolupráce má být návrh a vývoj digitálního dvojčete vozu, resp. automatizace a rozvoj reportingu kvality výroby.

Datově analytická společnost Colours of Data (CoD) s kancelářemi v Praze i v Londýně si připisuje další úspěch, když zvítězila v tendru české automobilky Škoda Auto, pro kterou bude na produkčních linkách digitalizovat řízení kvality výroby vozů. 

Colours of Data tak v Mladé Boleslavi a Kvasinách navázala na předchozí spolupráci týkající se datového auditu v oblasti řízení kvality a následného vypracování strategie digitalizace řízení kvality.

“Dlouhodobá vize ve Škoda Auto je co největší měrou digitalizovat kontrolu kvality výroby vozů. To znamená měřit parametry určující a ovlivňující kvalitu technologiemi a následně daty a analyticky vyhodnocovat, jestli dané auto je vyrobeno ve všech fázích produkce správně či nikoliv a ukázat na konkrétní místo, kde se problém s kvalitou nachází,” přibližuje náplň nové zakázky Tomáš Mátl, zakladatel a CEO společnosti Colours of Data.

Každý automobil sjíždějící z linek mladoboleslavské Škody Auto prochází během procesu výroby řadou kontrolních stanovišť, kde kvalitu výroby dnes měří a vyhodnocují zaměstnanci automobilky a z povahy lidské tak obsahuje prvek subjektivity. A právě to se nyní změní i díky vývoji digitálního dvojčete auta od Colours of Data, která tyto kontroly zautomatizuje. Automobilka bude mít za tímto účelem po následující dva roky na místě výroby minimálně dva konzultanty CoD.

Škoda Auto díky novému řešení nejenže zefektivní kontrolu kvality, ale zároveň začne získávat data o dílech vozu, jejich montáži, ale i servisní historii auta bude mít uloženou v digitálním dvojčeti – datové kopii vozu, kterou půjde využít jak v průběhu výroby, tak později během používání vozu k tomu, aby byly případné problémy vozu odhaleny včas (ideálně dříve než je zaznamená samotný zákazník). 

“Půjde vlastně o datový popis toho, co se dělo v momentu, kdy vznikaly díly již u  samotných dodavatelů, přes proces výroby až po to, jak s vozem zákazník nakonec jezdí,” popisuje Mátl vedlejší pozitivní efekt digitalizace ve Škodě Auto.

KONEC

O Colours of Data

Česká datově-analytická společnost s kancelářemi v Londýně a Praze, která úspěšně působí na několika evropských trzích. Svým klientům pomáhá využívat data, s nimiž pracují a transformovat je na firmy založené na datech a zaměřené na zákazníka. Mezi jejich klienty patří společnosti nejen z České republiky a Slovenska, ale také z Velké Británie, Německa, Estonska nebo Maďarska. Více informací na www.cod.bi.