Bertíci znovu pomůžou znevýhodněným dětem. Rozdělí čtyři miliony korun mezi 100 projektů

Nadační fond Albert vyhlásil již pětadvacátou výzvu programu Bertík pomáhá. Využít ji mohou dětské domovy a další organizace, které se starají o děti a mládež se složitým sociálním či ekonomickým zázemím. Zákazníci obchodů Albert na podzim rozhodnou o stovce nejlepších regionálních projektů, které si rozdělí částku 4 000 000 korun. Příjem grantových žádostí probíhá do 14. července.

Program Bertík pomáhá má za cíl zlepšit životní příležitosti dětí a mladých lidí, kterým osud nedopřál snadný start do života. Sběr žádostí je otevřený do poloviny července s tím, že správní rada Nadačního fondu Albert následně vybere stovku projektů, které postoupí do veřejného hlasování. V hypermarketech a vybraných supermarketech Albert pak zákazníci rozhodnou pomocí žetonů Bertíků, které získají za nákup, o projektech ze svého okolí. Hlasování zároveň poběží také online.

Vzdělávání i mentální zdraví dětí

Organizace mohou hlásit projekty zaměřené na vzdělávání a přípravu na profesní život či podporu zájmových aktivit dětí. A to včetně příspěvku na pořízení učebních pomůcek, sportovního vybavení, hudebních nástrojů nebo dalších potřeb určených pro rozvoj dětí. V posledních letech navíc stoupá i podíl žádostí o podporu psychoterapeutické péče.

„Pro děti a mladé ze složitého sociálního či ekonomického zázemí je mnohem těžší získat některé dovednosti a zkušenosti, které jsou pro dospělý život důležité. Na různé rozvojové aktivity, jako jsou kroužky, školy v přírodě, výlety či řidičáky se organizacím těžko shánějí finance. Proto se zaměřujeme právě na tyto potřeby dětí a mladých, kteří díky Bertíkovi mohou také například získat místo ve startovacím bytě,“ vysvětluje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert.

Více informací včetně přihlášky do projektu Bertík pomáhá lze najít na webových stránkách Nadačního fondu Albert

O Albertu a Nadačním fondu Albert

 

    • Obchody Albert působí na českém trhu více než 32 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
    • Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také službu Albert online.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • V roce 2022 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Obhájil také certifikát TOP Odpovědná velká firma
  • Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 15 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů. 
  • Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit. 

Albert vydal další nefinanční report o udržitelnosti za rok 2022, který přináší     v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta. Novinkou jsou ESG přílohy s daty za jednotlivé oblasti, který se věnuje.