Skupina MAFRA posílila svou dozorčí radu

Mediální skupinu MAFRA spolu s pardubickými chemickými závody Synthesia koupila v únoru tohoto roku investiční skupina Kaprain. Zatímco Synthesia byla rychle začleněna do existující chemické divize Kaprainu, s fungováním mediální skupiny se nový majitel stále seznamuje. K 11. 6. 2024 nový majitel doplnil členy dozorčí rady celé mediální skupiny.

Aktuálně pracujeme na analýze efektivity a rozvojového potenciálu jednotlivých titulů i celé mediální skupiny. Silné personální obsazení dozorčí rady je jednou z podmínek úspěšného rozvoje Mafry. Mají v ní proto své místo experti na komunikaci, byznys i zástupce zaměstnanců, říká Marcel Dostal, CEO skupiny Kaprain.

Dozorčí radu mediální skupiny MAFRA nyní tvoří její předseda Jakub Dlouhý a členové Jan Dienstl, Pavel Lupínek a Martin Kudera:

Jakub Dlouhý (předseda dozorčí rady) je Marketingovým ředitelem skupiny Kaprain a majitel marketingové a komunikační skupiny Kotelna55. Historicky se podílel na počátku vysílání Rádia Impuls.

Jan Dienstl (člen dozorčí rady) přichází do dozorčí rady s velmi dobrou znalostí mediální skupiny MAFRA. Již dříve s předchozím majitelem jednal za jiného zájemce o jejím možném odkupu.

Pavel Lupínek (člen dozorčí rady) je zkušený právník, který dlouhodobě působil v investiční skupině Kaprain. V dozorčí radě uplatní bohaté právní a byznysové zkušenosti.

Martin Kudera (člen dozorčí rady) je vedoucím výroby mediální skupiny MAFRA. V dozorčí radě zastupuje zájmy zaměstnanců. V Mafře působí od roku 1993.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví téměř 3 miliony čtenářů tisku a měsíčně 7,2 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 4,83 milionu čtenářů, což představuje 54,9 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,2 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, titul zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls, virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.