Top 30 nejvlivnějších inlfuencerů Instagramu podle LCG New Media: Důležitý není jen počet sledujících

Spoustu lidi stále vlivnost instagramových influencerů posuzuje zejména na základě počtu tzv. followers (sledujících). Tento údaj není ale v konečném důsledku pro posouzení vlivu jednoznačně vypovídající. Je totiž nutné, aby influencer uměl se svými sledujícími komunikovat a vyvolávat interakce. Na základě těchto údajů sestavila agentura LCG New Media svůj žebříček 30 nejvlivnějších influencerů – kdo se do něj dostal?

Agentura LCG New Media si připravila exkluzivní přehled toho “nej”, co rybníček českých influencerů nabízí. Jejich jména možná znáte, ale jejich vliv je mnohem větší, než byste si mysleli. Přinášejí obsah, který nejenže zaujme, ale i motivuje, baví a inspiruje. Jsou to ti, kteří vedle budování své komunity mění názory a ovlivňují nákupní rozhodování.

Jak ale správně posoudit „vlivnost“ influencera? Vzít v úvahu pouze počet sledujících nestačí. Ačkoliv toto číslo může poskytnout určitou představu o dosahu influencera a jeho potenciálním vlivu na cílovou skupinu, skutečná síla spočívá především ve schopnosti angažovat a zapojit svou komunitu (engagement rate), vyvolat interakci a vybudovat důvěru. Při posuzování profilů je také nutné porovnávat i přesah do obecně prospěšných témat, či kvalitu obsahu a zpracování vč. relevance pro cílové publikum, které oslovují. Všechny tyto aspekty byly při výběru brány v potaz a výsledkem je přehledná infografika, která stojí za prozkoumání.

V žebříčku jsou zastoupeny profily napříč kategoriemi – lifestyle, zdraví, marketing, rodina, cestování, zábava, auta, gastronomie aj. Nalezneme tam stálice jako stibrovicnikolka, erikmeldik, shopaholicnicol, terihodanova, ale i skokany jako uklidproklid, veronicabiasiol nebo dvorak155. „V seznamu najdete známá jména, se kterými jste se s největší pravděpodobností už setkali. Dost možná tam ale objevíte i nové profily, které si také zaslouží vaši pozornost. Při celkovém řazení nebyl kladen důraz pouze na počet sledujících, ale byla brána v potaz celá řada faktorů, jako například – jejich přínos, komunikace s publikem či jejich přístup ke spolupracím nebo i kvalita výstupů. Jejich umění budovat vztahy a vytvářet relevantní a funkční obsah je klíčem k úspěšné spolupráci a my věříme, že každý z nich má co nabídnout,“ vyvětlila Pavlína Pospíšilová, Head of Project Management agentury LCG New Media.

Je důležité si uvědomit, že i když velký influencer může být pro vaši kampaň lákavou volbou, není to vždy nezbytné. Je ale nutné zvážit očekávání, cílovou skupinu a rozpočtové možnosti. Dále je třeba nezapomínat, že úspěšná influencer kampaň závisí na mnoha faktorech, včetně strategie obsahu a podpory boostingem. Nejčastější praxe je kombinace větších a menších influencerů pro dosažení maximální efektivity kampaně (cost-benefit).

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Propojuje kreativu, strategie a technologie. Mezi aktuální klienty patří PANDORA, Hedepy, ELANCO, STOCK, CinemaCity, Schuelke, MAPO Group, Lotus Bakeries, ACCO Brands, Loterie Korunka, Festo, Bondster, Perrigo, Meat Vandals a další firmy. V referencích má agentura společnosti jako BAYER, DODO, Omega Pharma, OC Galerie Harfa, HONOR, Edenred, Grandhotel Pupp, festivaly HradyCZ, BTL, Tour Espana, Armáda ČR, ERGO, BigBoard nebo Blancheporte. Za poslední 4 roky posbírala agentura 14 ocenění v prestižních oborových soutěžích WEBTOP 100 a IEA. V roce 2023 získala hned 2x první místo v IEA za kampaň ROKU GIN. V roce 2020 se agentura stala absolutním vítězem soutěže WebTop100 se svou kampaní na podporu dárcovství plazmy pro klienta MAPO plasma. V roce 2022 agentura obsadila s projektem Spa Resortu Libverda první místo na stejné soutěži v kategorii výkonnostního marketingu. V témže roce se pak LCG New Media dostala také do výběru TOP 50 nejrychleji rostoucích technologických firem ČR v žebříčku „FAST 50“ od Deloitte. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.