Devátý ročník mezinárodního festivalu reklamy Duhová kulička právě startuje. Ve Zlíně se sešli odborníci na marketingové komunikace a hodnotí všechny přihlášené reklamy. Rozhodnou, které práce si zaslouží ocenění Duhové kuličky. (TZ)
Ve Zlíně dnes zasedly dvě poroty, složené z odborníků na marketingové komunikace. „Je nám ctí, že pozvání přijaly takové kapacity, jakými jsou například Thomas Schmid z rakouské agentury Friendly Fire nebo Miroslav Pomikal z Young & Rubicam Praha,“ řekla manažerka festivalu Nela Fišerová.
Úkolem obou porot je posoudit reklamy, přihlášené do devíti kategorií hlavní soutěže. Posuzovat budou kreativní zpracování, dopad na příjemce, originalitu a další. Obě dvě poroty vybíraly vítěze velice soustředěně a téměř o každé reklamě diskutovaly. „Pro zahraniční členy poroty je někdy složité porozumět českému pozadí v reklamě,“ svěřila se Agata Malkowska z polského časopisu Marketing
& Media. „Čeští kolegové mi ale rádi všechno vysvětlí, dozvěděla jsem se tak například báji
o Krokových dcerách,“ pochvalovala si zahraniční porotkyně.
Stejně jako ona i ostatní členové přiznávají, že je vždy důležité pochopit sdělení reklamy. Na druhé straně se podle poroty české reklamy příliš neliší od zahraničních. „Ačkoliv je český spotřebitel v některých aspektech jiný než například spotřebitel z Velké Británie, komunikace s ním je prakticky totožná,“ dodala Malkowska.
Během dne byly nominovány ty nejlepší reklamy na shortlist, ze kterého budou na závěr vybráni vítězové. Ačkoliv se jedná o práci velmi zodpovědnou, hodnotit reklamy je zábava, o čemž svědčí zamyšlené výrazy a vážné diskuze střídající se se smíchem a dokonce tancující porotci.
Oceněné reklamy budou odhaleny v úterý v 19:00 v Kongresovém centru Zlín, kde proběhne Galavečer Duhové kuličky. Po velkolepém předávání následuje After party na střeše Baťova mrakodrapu.
Více informací naleznete na webových stránkách festivalu Duhová kulička:
www.duhovakulicka.cz