Google spouští českou navigaci na Mapách Google

Český Google dnes spouští Navigaci Google, pomocí níž se každý chytrý telefon nebo jiné zařízení s operačním systémem Android stane plnohodnotnou navigací do auta nebo pro pěší trasy. Navigace na Mapách Google je online GPS navigace s hlasovým naváděním, reálnými snímky ulic a satelitními fotografiemi. Stejně jako Mapy Google je i služba Navigace Google zcela zdarma a vždy aktuální bez toho, aby bylo nutné dokupovat další mapy nebo data. (TZ)

Navigace (Beta) na Mapách Google v České republice je výjimečná dvěma inovacemi. Jde zejména o funkci hlasového vyhledávání a také Street View zobrazení na úrovni ulic. Česká republika je tak jednou z  mála evropských zemí, kde jsou obě tyto služby v Navigaci Google dostupné. Navigace je českým uživatelům přístupná zcela zdarma, stačí pouze aktualizovat Mapy Google na nejnovější verzi. Navigace funguje na mobilních zařízeních s operačním systémem Android verze 1.6 a vyšší.

„Navigace Google je další zajímavou službou, po hlasovém vyhledávání, kterou na český trh přinášíme. Českým uživatelům ji nabídneme společně s pokročilými funkcemi, jako je již zmíněné hlasové vyhledávání nebo Street View, které bude, doufáme již brzo, obohaceno o další krásná místa Čech a Moravy,“ uvádí Jaroslav Bengl, produktový manažer Googlu v Curychu.

„Čeští uživatelé si oblíbili mapové i mobilní služby, což potvrzuje rychle rostoucí trend jejich využívání. Například počet uživatelů mobilního vyhledávání se jenom za poslední rok více než zdvojnásobil,“ doplňuje Luděk Motyčka, marketingový ředitel českého Googlu a pokračuje: „Protože Češi rádi cestují a uživatelé se nás na tuto službu neustále ptají, věříme, že se Navigace Google brzy stane jednou z nejoblíbenějších služeb v Česku.“

Navigace na Mapách Google byla od začátku vyvíjena jako online GPS navigace, takže může využívat veškerých výhod tzv. cloudu:

  • Vyhledávání hlasem: Hledanou destinaci lze do telefonu zadat pouhým vyslovením, což je u mobilních zařízení mnohem rychlejší a pohodlnější. (Hlasové vyhledávání funguje pro Android s verzí 2.0 a vyšší.)
  • Street View: Pro bezproblémovou orientaci je možné si křižovatky, odbočky a cílové místo prohlédnout v nejvyšším detailu ve službě Street View. Při přiblížení k cílové destinaci se mapa automaticky přepne do zobrazení ulic Street View, takže uživatel předem přesně ví, kde má zastavit nebo zabočit.
  • Satelitní pohled: Umožňuje sledovat cestu před sebou na detailních leteckých snímcích a lépe tak identifikovat terén před sebou i jeho okolí.
  • Vyhledávání jako na Mapách Google: Není potřeba hledat jen název města nebo ulice, navigace uživatele dovede ke konkrétnímu podniku nebo firmě, nebo dokonce ke specifickému typu firmy (např. italská restaurace).

Navigace obsahuje i zatím testovací verzi vyhledávání podél trasy pomocí tzv. překryvných vrstev s restauracemi, benzínovými pumpami, bankomaty nebo parkovišti.

Více informací o navigaci najdete na google.cz/mobile/navigation.

Seznam lokalizovaných mobilních služeb:

  • Webová alba Picasa
  • YouTube
  • Zprávy Google

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android.

Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít  online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě Google AdWords nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense. Mohou též využít analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company.

Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.