Listopadové výdaje do display reklamy

V listopadu 2011 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě více než 411 milionů korun. Meziměsíčně došlo k poklesu výdajů o 24,2 milionů korun. Největším zadavatelem byla i v měsící listopadu společnost Tchibo, která nakoupila internetovou reklamu v hodnotě 17 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, zadavatelé v listopadu 2011 nakoupili online reklamu v hodnotě 411 milionů korun. Meziměsíčně se jedná o pokles výdajů o 5,6 %.  Ve srovnání s rokem 2010 výdaje klesly o 16,5 % (81,4 mil. Kč).

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se už od září 2011 opakovaně umisťuje společnost Tchibo, která v listopadu nakoupila internetový reklamní prostor v hodnotě přes 17 milionů korun. Internetovou reklamu v ceníkové hodnotě přes deset milionů zakoupil také internetový aukční portál Aukro (12,8 milionů Kč).

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinzerovalo více než 374 milionů korun v ceníkových cenách. Oproti měsíci říjnu tito provozovatelé zaznamenali pokles o 9,34 %.

AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Tabulka 1: Top 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (listopad 2011)

Cena (říjen 2011)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

170 822 775 Kč

176 528 579 Kč

-3,23%

Centrum Holdings

65 569 467 Kč

68 577 090 Kč

-4,39%

MAFRA

49 982 255 Kč

73 331 341 Kč

-31,84%

Mladá fronta

18 164 486 Kč

22 443 956 Kč

-19,07%

Ringier Axel Springer

16 340 078 Kč

16 285 870 Kč

0,33%

Impression Media

12 690 119 Kč

13 489 959 Kč

-5,93%

Economia

12 555 690 Kč

14 512 558 Kč

-13,48%

Allegro AdMarket

11 215 200 Kč

14 153 148 Kč

-20,76%

CET 21

9 838 082 Kč

7 752 875 Kč

26,90%

Internet Info

7 126 263 Kč

5 772 496 Kč

23,45%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 10-11/2011

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.