Využití display reklamy vzrostlo oproti lednu o polovinu

V únoru 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 348 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly téměř o polovinu. Největším zadavatelem byla společnost Tchibo, která na internetu umístila display reklamu v hodnotě 12,2 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH.

Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v únoru 2012 online reklamu v hodnotě 348 milionů korun. Meziměsíčně došlo k nárůstu výdajů o 47,3 %. Internetová display reklama ale nabývá mezi zadavateli na významu nejen v důsledku sezonních vlivů – oproti předchozímu roku vzrostla inzerce dokonce o 27,4 %. (TZ)

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevila společnost Tchibo, která v únoru využila internetový reklamní prostor v hodnotě 12,2 milionů korun. Na dalších místech se objevují Internet Mall (9,4 mil. Kč), Ford Motor Company (8,5 mil. Kč) a AXA Bank Europe (8,2 mil. Kč).

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v únoru vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 325 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (únor 2012) Cena (leden 2012) Meziměsíční změna
Seznam.cz*) 112 475 000 Kč 74 587 000 Kč 50,80%
Centrum Holdings 68 350 000 Kč 46 616 000 Kč 46,62%
MAFRA 51 013 000 Kč 37 185 000 Kč 37,19%
Mladá fronta 22 789 000 Kč 12 871 000 Kč 77,06%
AdActive.cz 18 693 000 Kč 14 830 000 Kč 26,05%
CET 21*) 15 953 000 Kč 5 660 000 Kč 181,86%
Allegro AdMarket 14 964 000 Kč 10 588 000 Kč 41,33%
Ringier Axel Springer 12 114 000 Kč 8 387 000 Kč 44,44%
Impression Media 4 675 000 Kč 2 772 000 Kč 68,65%
Internet Info 3 960 000 Kč 3 668 000 Kč 7,96%

*) vzhledem k technickým problémům subjektu CET 21 a Seznam nejsou jejich lednová a únorová data úplná.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 01-02/2012

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.