Nakupování budoucnosti: Alza.cz spustila první mobilní eshop v ČR

Společnost Alza.cz, největší internetový obchod v České a Slovenské republice, spustila na adrese m.alza.cz mobilní verzi svého eshopu. Jako první nabízí zákazníkům pohodlný nákup a hledání informací prostřednictvím chytrých telefonů. Mobilní verze zachovává všechny důležité funkce včetně online dokončení objednávky. Betaverzi bylo možné poprvé vyzkoušet již během vánočních nákupů.  (TZ)

Datum: 21. 3. 2012

Tomáš Havryluk, ředitel IT oddělení, uvedl: „Mobilní verzi eshopu jsme spustili pro naše zákazníky, kteří v každodenním životě stále častěji využívají chytrý telefon. Chceme, aby si u nás snadno a rychle nakoupili třeba v tramvaji cestou do práce. V současnosti vlastní chytrý telefon téměř 30 % Čechů, více než třetina z nich ho využívá k hledání informací a to především o produktech nebo firmách. Vzhledem k faktu, že přes 5 % našich zákazníků využívá k nákupu telefon, je mobilní verze eshopu logickým krokem.“

Alza.cz spuštěním mobilního eshopu následuje světový trend elektronického obchodování. Zároveň se zařadila po bok velkých hráčů jako Amazon nebo eBay.

Díky automatické detekci je zákazník, který eshop navštíví ze svého chytrého telefonu, ihned přesměrován na optimalizovanou mobilní verzi. V patičce si pak může sám zvolit přechod na klasický eshop.

Vývoj mobilního eshopu vyžaduje oproti vytváření standardní webové aplikace specifický přístup, který respektuje odlišný styl ovládání na dotykovém displeji telefonu. To se odráží zejména v požadavcích na vzhled, rozměry a rozmístění navigačních prvků pro co nejsnadnější ovládání jedním prstem. Klíčové je i zobrazení pouze nejdůležitějších informací a celková jednoduchost uživatelského rozhraní. Vzhled eshopu se dokáže přizpůsobit široké škále mobilních telefonů a zároveň díky řadě optimalizací funguje rychle a s minimálním datovým zatížením.

Po říjnovém spuštění nového eshopu a představení zásadní funkce společný košík, se mobilní verze stala dalším významným milníkem. Tomáš Havryluk dodává: „Těší nás pozitivní reakce zákazníků, což dokazuje i rostoucí návštěvnost mobilního eshopu. I tak na jeho zlepšování samozřejmě neustále pracujeme.“