Ve finále soutěže PIAF jsou reklamy z dvaceti zemí, nejvíc jich je z Česka

Praha, 16. dubna 2012 – Mezi finalisty soutěže reklam na III. ročníku Prague International Advertising Festival (PIAF) je třetina prací z Česka. Soupeřit budou ve finále za dva týdny o pozornost mezinárodní poroty, která zasedne v Praze. Ve finále je přitom 116 přihlášek z celkem dvaceti zemí světa. Společně s vítězy soutěže bude porota vybírat i nový mezinárodní slogan pro Prahu. Pro veřejnost je opět připravena komentovaná projekce netradičních reklam zdarma.
„Konečně se do finále probojovalo nepřehlédnutelné množství tuzemských prací. Svůj vliv měl jistě i větší důraz na kvalitnější zpracování přihlášek. Špičky světové reklamy tak budou mít přinejmenším přiležitost se s kvalitní českou reklamou blíže seznámit. Kolik Česká republika nasbírá trofejí ale bude jasné až 26. dubna,“ říká Marek Hlavica, ředitel festivalu.

Soutěž reklam PIAF se liší od ostatních reklamních soutěží svými kategoriemi, které se neřídí použitými médii, ale procesem vývoje značky a její komunikace. Kategorie soutěže PIAF Awards zahrnují všechny podstatné disciplíny, které v současnosti musí značky v komunikaci uplatnit – včetně kreativního využití technologií či zapojení publika. Nejvyšší ocenění Grand prix může získat jen kampaň, která prokázala kreativitu v několika oblastech současně.

První kolo hodnocení příspěvků přihlášených do PIAF Awards 2012 proběhlo ve dnech 4.-8. dubna 2012. Do druhého kola hodnocení postupují všechny příspěvky, které dosáhly minimálně rovnosti hlasů. Výsledky soutěže vyhlásí pořadatelé 26.4. na slavnostním večeru ve Veletržním paláci.
Tamtéž, tedy v podzemí moderních sbírek Národní galerie, probíhá ve dnech 25. a 26.4. konference PIAF. Program má letos stejné tématické členění jako soutěžní kategorie – od kreativního brandingu a podpory prodeje, přes kreativní myšlenku až po umění doručit ji cílové skupině. Jako klíčoví řečníci vystoupí Ted Florea, stratég jedné z nejkreativnějších agentur světa Droga5 New York. Dále Jean Maria Dru, Chairman celosvětové sítě agentur TBWA a autor metody „disruption“ čili porušování zavedených pravidel v komunikaci. A nakonec Gideon Amichay, jeden z nejlepších kreativních tvůrců světa, předseda poroty PIAF Awards a vítěz loňské Grand prix na PIAFu.

Společně s vítězi hlavní soutěže vyhlásí PIAF 26.4. také výsledky hry na Facebooku o iPad2 a soutěže o návrh mezinárodního sloganu pro Prahu. Dne 25.4. nabízí PIAF přes den specializované workshopy a od 19:30 také speciální komentované projekce Shots in the Dark pro veřejnost zdarma. Na programu jsou nejúspěšnější virální videa a díla nastupující generace reklamních režisérů – výherců Young Director Awards.