Praha, 17. dubna 2012 – Vodafone a společnost CleverTech nabízí unikátní moderní dohledový systém, partnerské řešení Senior Inspect – edici Vodafone. Toto přenosné zařízení sestrojili čeští vědci a jeho vývoj podpořila Nadace Vodafone. V případě nouze dokáže přivolat uživateli pomoc, lokalizovat jeho polohu a monitorovat běžnou denní aktivitu. Zařízení je nepřetržitě napojeno na dohledový pult sociální služby tísňové péče. Senior tak není s tímto zařízením odkázán na pobyt ve svém bytě, ale může se bezpečně pohybovat všude, kde je zvyklý. (TZ)
„Chceme seniorům zprostředkovat službu, která jim pomůže aktivně žít a pohybovat se tak, jak jsou zvyklí. Zařízení umožňuje snímat aktivitu uživatele a v případě nouze lokalizovat polohu nositele a přivolat potřebnou pomoc,” říká Přemysl Filip, Senior manažer společenské odpovědnosti Vodafone.
Zařízení Senior Inspect je podobné jednoduchému mobilnímu telefonu a dokáže rozpoznat krizovou situaci, i když uživatel nestiskne nouzové tlačítko. Přístroj zaregistruje delší nehybnost nebo nestandartní stav zařízení a spustí alarm. Operátor asistenčního pultu ověří hlasovou komunikací stav seniora a vyloučí planý poplach. Poté ihned uvědomí podle závažnosti situace rodinu nebo záchrannou službu. Je předpokládáno, že zařízení budou kupovat nejen senioři, ale i členové rodin pro své rodiče či prarodiče.
S dispečinkem zařízení komunikuje pomocí technologie GPRS a SMS, pro hovory využívá klasický signál GSM sítě a dokáže na základě GSM signálu seniora lokalizovat.
Společnost CleverTech připravuje i bluetooth napojení na medicínské přístroje, které měří například krevní tlak či stav glukózy v krvi, EKG nebo teplotu.
Další informace na www.vodafone.cz/seniorinspect
Vodafone a společenská odpovědnost
Snižovat dopady na životní prostředí, vracet část zisku zpět do společnosti a chovat se férově – to jsou pilíře společenské odpovědnosti Vodafone. Vedle klíčového projektu První zelené sítě dlouhodobě podporuje městskou cyklistiku, recyklaci starých mobilních telefonů a snaží se cíleně ozeleňovat provoz svých kanceláří, za což získal ekoznačku Ekologicky šetrná služba. Jako první firma v ČR se Vodafone veřejně zavázal snížit do roku 2020 emise CO2 na polovinu a věnoval veškerý prostor na svých dobíjecích kupónech pro propagaci dárcovských SMS zpráv. Dlouhodobě podporuje firemní dobrovolnictví zaměstnanců Vodafone v neziskových organizacích na náklady firmy a dárcovství krve. Nadace Vodafone Česká republika se zaměřuje na podporu mladých lidí a znevýhodněných sociálních skupin (program Vpohybu), využití výhod mobilních technologií ve prospěch potřebných (program Technologie) a na výměnu know-how mezi neziskovým a komerčním sektorem (program Rok jinak). Firma získala certifikáty ISO 14001, ISO 9001 a také certifikaci dle Národního programu posuzování shody systému managementu společenské odpovědnosti a má nastaven přísný Kodex etického nákupu. Vodafone se opakovaně stal vítězem soutěží Top Filantrop (2010, 2011), CSR Award (2008,2010), nebo Ceny Via Bona (2011). Více informací na www.vodafone.cz/odpovednost, www.nadacevodafone.cz a apps.facebook.com/dobromat.