Euro 2012 na Facebooku by vyhrálo Rusko. ČR je devátá.

Praha – 6.6. 2012 – Kdyby vítězství na fotbalovém mistrovství Evropy záviselo na aktivitě fanoušků, vyhrálo by Rusko před Německem a Nizozemím. Právě tyto země mají před startem Eura 2012 na sociální síti Facebook nejaktivnější fanouškovskou základnu. Ukázaly to výsledky studie zpracované agenturou Lewis PR prostřednictvím nástroje Statilizer pro měření aktivity na Facebooku.  Aktuální infografiku naleznete v příloze. (TZ)

V počtu fanoušků by oproti tomu jasně zvítězila Anglie. Na oficiálním Facebooku reprezentace nasbírala téměř 1,5 milionu příznivců, podobně jako druhé Německo s téměř 1,4 milionu. Česká republika se v počtu fanoušků umístila na 9. místě a nechala za sebou třeba silnou reprezentaci Nizozemí i naše soupeře ze skupiny Řecko a Rusko. Na Facebooku by ale v A skupině jasně vyhrál domácí tým Polska, fandí mu skoro 49 tisíc lidí, v aktivitě jsou Poláci dokonce na 4. místě v celkovém pořadí.

Česká reprezentace se sice na oficiálním facebookovém profilu může pyšnit více než 25 tisíci fanoušky, průzkum ale ukázal, že skutečně aktivní není ani desetina z nich. Pouze 2246 fotbalových nadšenců přidalo komentář, sdílelo nebo kliklo na tlačítko “to se mi líbí”. Již zmiňované Nizozemí sice porážíme co do počtu příznivců, ale pokud dojde na fanouškovské nadšení, mají Holanďané výrazně navrch. V celkovém pořadí aktivity by totiž fanoušci Oranjes vyhráli bronz, zatímco ČR skončila i v této kategorii devátá.

Mezi hráčskými hvězdami, které se Eura zúčastní, by zlatou medaili s přehledem vyhrál kanonýr Realu Madrid Christiano Ronaldo. S více než 44 miliony fanoušků nechává daleko za sebou všechny soupeře a komunita jeho příznivců vyhrává také v aktivitě. Více než čtvrt milionu aktivních uživatelů a 5,7 milionu příspěvků mluví za vše. Například Španěl Andres Iniesta, který skončil na stříbrné příčce, nemá na svém oficiálním Facebooku ani 10 milionů fanoušků. Čeští fotbalisté se do elitní facebookové jedenáctky vůbec nedostali. Například největší hvězda týmu, brankář Petr Čech, se na oficiálním profilu na Facebooku „líbí“ pouze několika stovkám uživatelů.

Průzkum ukázal, že ani velký počet fanoušků neznamená, že tým a hráči jsou schopni spojit se se svými příznivci. Lze to vidět na příkladu Anglie, reprezentace sice v počtu fandů tabulku vede, ale její komunita není příliš aktivní. V aktivitě uživatelů na Facebooku skončila Anglie až na 13. místě.

„Během Mistrovství Evropy ve fotbale nebudou tým podporovat pouze fanoušci na stadionech. Miliony z nich je budou podporovat před televizní obrazovkou a také skrze online komunity na Facebooku,“ říká Eva Marzini, Head of Lewis PR Prague. „Vyžaduje to zvolit taktiku, která umožní reprezentacím a hráčům větší interakci s fanoušky. Jak ukazuje infografika, mnoho z nich má v této oblasti stále značné rezervy,“ dodává. Jestli reprezentační týmy i hráči využijí Euro 2012 k většímu zapojení fanoušků do hry ukáže další aktualizovaný průzkum na začátku července. Z něj vyjde skutečný mistr Evropy ve Facebooku 2012.

O LEWIS PR

LEWIS PR je globální komunikační poradenská agentura se silnou novinářskou tradicí. Kromě tradičních médií a vztahy s analytiky se LEWIS specializuje na sociální média, digitální marketing a kreativní služby. Pracuje se společnostmi na vytvoření integrovaných komunikačních kampaní v mezinárodním měřítku. LEWIS spolupracuje s předními a rozvíjejícími se značkami napříč obory včetně spotřebitelského a automobilového průmyslu, vládních organizací, zdravotní péče, pojištění, právního a neziskového sektoru, technologií a komunikací. LEWIS má více než 30 plně vlastněných kanceláří v USA, EMEA a v regionu Asie a Pacifiku. Regionální sídla jsou v Londýně, San Francisku a v Singapuru.

O nástroji Statilizer

Statilizer, nástroj společnosti Yocter, umožňuje pokročilou analýzu stránek na Facebooku. Poskytuje data a přehledy aktivity na facebookových stránkách i v případě, že nejste administrátor stránky. Tyto výstupy jsou založené na klíčových ukazatelech výkonnosti (KPI), benchmarkingu a srovnávání.

Statilizer vám poskytne analýzu a data z jakékoliv veřejné stránky na Facebooku bez registrace.