Display inzerce před létem poklesla o 8 %

V červnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 457 milionů korun. Meziměsíčně výdaje poklesly o 8 %. Největším zadavatelem byla společnost Telefónica O2 Czech Republic, která na internetu umístila inzerci v hodnotě 16,8 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH.Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v červnu 2012 bannerovou reklamu v hodnotě 457 milionů korun. Meziměsíčně poklesly výdaje o 8 %, oproti loňskému roku však došlo ke čtvrtinovému nárůstu. (TZ)

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevila společnost Telefónica O2 Czech Republic, která v červnu využila internetový reklamní prostor v hodnotě 16,8 milionů korun. Display inzerci v hodnotě 13 milionů umístila Invia.cz a na třetím místě se s inzercí v hodnotě 10 milionů korun umístil Lidl Česká republika.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v červnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 427 milionů korun. U uvedených subjektů nastal pokles nebo stagnace, výrazný nárůst zaznamenal monitoring pouze u subjektu Finance media.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (červen 2012) Cena (květen 2012) Meziměsíční změna
Seznam.cz 178 251 000 Kč 176 285 000 Kč 1,12%
MAFRA 68 861 000 Kč 69 421 000 Kč -0,81%
Centrum Holdings 65 424 000 Kč 85 245 000 Kč -23,25%
AdActive.cz 24 043 000 Kč 23 531 000 Kč 2,18%
Mladá fronta 23 531 000 Kč 26 609 000 Kč -11,57%
Allegro AdMarket 19 643 000 Kč 23 906 000 Kč -17,83%
CET 21 *) 13 419 000 Kč 19 786 000 Kč -32,18%
Ringier Axel Springer 13 003 000 Kč 12 855 000 Kč 1,15%
Impression Media 11 574 000 Kč 17 291 000 Kč -33,06%
Finance media 9 095 000 Kč 6 750 000 Kč 34,74%

*) vzhledem k technickým problémům subjektu CET 21 nejsou jeho červnová data úplná.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05-06/2012

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.