Výhradně v českých e-shopech nakupuje 71 % českých uživatelů internetu a zajímavou nabídku, která by se objevila v zahraničním e-shopu, by využilo pouze 23 % nakupujících. Slováci jsou k nákupu v zahraničí mnohem přístupnější, v zahraničních e-shopech je ochotna nakupovat téměř polovina. Vyplývá to z dat internetového srovnávače Heureka.cz. (TZ)
„Zatímco Slováci často nakupují v českých i dalších zahraničních e-shopech, Češi v zahraničí a na Slovensku nakupují málo,“ vysvětluje Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Zajímavou nabídku v zahraničních e-shopech by využilo 43 % Slováků, Čechů by se do obchodu se zahraničím pustilo o 20 % méně.
Ačkoli se nejen internetový trh globalizuje, a zahraniční internetové obchody se otevírají i českým zákazníkům, během posledních 4 let obliba výhradně českých e-shopů stoupla o 4 %. „Tento trend můžeme potvrdit i my. Narůstající oblibu českých internetových obchodů si vysvětlujeme tím, že Češi jsou velmi konzervativní. Navíc české eshopy mají takovou kvalitu a šíři nabídky, že zákazníci jednoduše nemají potřebu nakupovat v zahraničí,“ říká Michaela Papežová, tisková mluvčí obchodního portálu Aukro.cz.
Nakupujete spíše v českých internetových obchodech nebo v zahraničí? | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | ||
CZ | SK | CZ | SK | CZ | CZ | |
Nakupuji výhradně v českých internetových obchodech | 71 % | 44 % | 71 % | 45 % | 69 % | 67 % |
Nakupuji převážně v českých internetových obchodech, ale pokud je zajímavá nabídka v zahraničí, tak se tomu nebráním | 23 % | 43 % | 23 % | 41 % | 25 % | 26 % |
Pokud je výhodnější cena v zahraničí, tak se tomu nebráním | 6 % | 12 % | 6 % | 14 % | 6 % | 7 % |
O webu Heureka.cz:
Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Allegro Group CZ. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 958 000# RU měsíčně. Na jednom místě porovnává výrobky z více než 25 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku, ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku, ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů. Dále provozuje projekt Ověřeno.heureka.cz, který zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu.