Olympijské hry v Londýně 2012 poprvé v historii živě ve 3D!

Praha, 27. června 2012 – Společnost Panasonic přináší letošní olympiádu na televizní obrazovky poprvé ve 3D.  Panasonic je hlavním partnerem Mezinárodního olympijského výboru v oblasti obrazové i zvukové techniky a přenosy budou snímány nejmodernějšími 3D kamerami Panasonic AG-3DP1 s vysokým rozlišením a dvěma integrovanými objektivy. Další novinkou je špičkový video kodek AVC Intra, díky němuž si budete u televize připadat, jako kdybyste stáli přímo na hřišti, závodišti či kurtu. (TZ)

Celkově bude použito 300 kusů P2HD/DVCPRO HD rekordérů, 100 kusů P2HD kamer, 1000 monitorů a 30 3D kamer. Další novinkou, se kterou se diváci olympijských her zatím nesetkali, jsou přenosy ze všech sportovišť včetně unikátních leteckých či podvodních záběrů. Vysílání z LOH 2012 tak poskytne televizním divákům ještě intenzivnější zážitky.

Panasonic se stará o technické pokrytí olympijských her již od OH v Barceloně v roce 1992, letos bude tedy obraz i zvuk přenášet již podesáté. Kromě miliard televizních diváků si špičkovou technologii budou moci vychutnat i samotní návštěvníci Londýna. Například úvodní ceremoniál na novém Olympijském stadionu bude doprovázen projekcí využívající vysoce výkonných a zároveň nejmenších a nejlehčích projektorů na světě se svítivostí 20 000 lumenů, PT-DZ21K a PT-DS20K. Na mnoha místech budou nainstalovány velkoplošné obrazovky s LED podsvícením, jejichž celková plocha činí úctyhodných 1 730 m2. U halových sportů diváci jistě ocení obří plazmové displeje s úhlopříčkou 2,6 m pro pohodlné sledování detailů a opakovaných záběrů. Olympijské „premiéra“ těchto obrazovek, kterých bylo nainstalováno celkem 47, ještě umocní celkový dojem z jednotlivých sportovních klání.

Skvělé zážitky připraví Panasonic i těm, kteří se na stadiony nedostanou. V Olympijském parku v londýnské čtvrti Stratford bude po celou dobu her otevřen pavilón Panasonic Full HD 3D Theatre o velikosti 400 m2, vybavený plazmovými obrazovkami s úhlopříčkou 260 a 386 cm, na nichž si budou moci návštěvníci parku užít jedinečný zážitek přenosů ve vysokém rozlišení a v 3D.

Pro majitele televizorů Panasonic Smart Viera společnost připravila a v průběhu července 2012 spustila v rámci platformy Viera Connect novou aplikaci sportovního kanálu Eurosport. Ta je po spuštění k dispozici na zkušební dobu    30 dnů zdarma. Diváci tak mají jedinečnou příležitost sledovat olympijské hry a další sportovní události prostřednictvím této chytré aplikace. Sportovní kanál Eurosport jim určitě nabídne řadu unikátních záběrů a informací, které jinde neuvidí.

Panasonic televizory tradičně podporují nenovějších standardy a divákům České televize mohou díky tomu nabídnout přístup k hybridní aplikaci LOH 2012. Ta naváže na úspěch HbbTV projektů podporujících vysílání ČT z letošního MS v ledním hokeji a z ME ve fotbalu, poskytne však ještě více obsahu. Diváci vybavení televizemi s HbbTV funkcionalitou* budou mít na obrazovkách kdykoliv k dispozici momentální i celkový program olympiády, výsledky a statistiky všech individuálních a kolektivních sportů, vizitky našich sportovců, přehled medailového pořadí zúčastněných zemí a novinkou bude Rychlý přehled s kontinuálním proudem krátkých zpráv o olympijském dění. Společnost Panasonic jako celosvětový partner LOH tento moderní prvek televizního vysílání v portfoliu českého oficiálního broadcastera olympijských her podporuje i nejrozsáhlejší nabídkou televizorů s HbbTV na našem trhu.

* Panasonic nabídka modelů s funkcionalitou HbbTV patří na českém trhu mezi ty nejrozsáhlejší. Zahrnuje:

z modelové řady 2011     – PDP – VT30
a z modelové řady 2012 – LCD LED – WT50, DT50, ET50, ET5
– PDP – VT50, GT50, ST50, UT50, XT50

Panasonic spustil masivní reklamní celosvětovou kampaň, jejímiž ústředními postavami jsou britská sedmibojařka Louise Hazelová a brazilský fotbalista Neymar. Reklamní klipy i zákulisní záběry si od poloviny června mohou diváci prohlédnout na speciální stránce Panasonic YouTube. V Británii chystá Panasonic nejrůznější sportovní a další aktivity na letištích a také v samém srdci Londýna – ve čtvrti City. Reklamní panely se objeví i na tradičních londýnských autobusech a taxících.

Pro více podrobností navštivte:

http://www.panasonic.co.uk/html/en_GB/London+2012+Olympic+Games/216808/index.html

O společnosti Panasonic
Panasonic Corporation je světovým leaderem ve vývoji a výrobě elektronických produktů. Činnost společnosti se dělí na tři hlavní obory: spotřební elektroniku, komponenty a zařízení a uživatelská řešení. Společnost sídlící v japonské Ósace vykázala za finanční rok končící 31. březnem 2012 čisté konsolidované tržby ve výši 7,85 bilionů japonských jenů (zhruba 71 miliard euro). Akcie společnosti jsou obchodovány na burzách v Tokiu, Ósace, Nagoji a New Yorku (NYSE: PC). V roce 2018 společnost oslaví 100. výročí založení a při té příležitosti se chce stát světovou jedničkou v oblasti ekologických inovací v elektronickém průmyslu. Více informací o společnosti a značce Panasonic najdete na internetových stránkách http://panasonic.net.