Výdaje do internetové display reklamy meziročně vzrostly o 45 %

V srpnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 394 milionů korun. Oproti loňsku došlo k nárůstu o 45 %. Největším zadavatelem byla cestovní agentura Invia.cz, která na internetu umístila inzerci v hodnotě 18,7 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH.Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v srpnu 2012 bannerovou reklamu v hodnotě 394 milionů korun. Meziměsíčně výdaje vzrostly o 8 %, ve srovnání s loňským rokem došlo k navýšení bezmála o polovinu (45 %). (TZ)

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se už druhý měsíc objevila cestovní agentura Invia.cz, která v srpnu využila internetový reklamní prostor v hodnotě 18,7 milionů korun. Celková hodnota online reklamy v segmentu „Cestovní agentury, kanceláře“ v osmém měsíci roku byla 29 milionů korun. Na druhé příčce mezi zadavateli se s inzercí v hodnotě 18,1 milionů korun umístila společnost Telefónica O2 Czech Republic, třetí místo obsadilo AAA Auto (14 milionů korun).

Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v srpnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 346 milionů korun

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (srpen 2012) Cena (červenec 2012) Meziměsíční změna
Seznam.cz 143 057 382 Kč 120 065 561 Kč 19,15%
Centrum Holdings 67 217 830 Kč 74 834 098 Kč -10,18%
MAFRA 45 701 550 Kč 44 905 757 Kč 1,77%
Mladá fronta 24 452 186 Kč 24 489 835 Kč -0,15%
Allegro AdMarket 20 162 804 Kč 23 475 829 Kč -14,11%
CET 21 13 337 193 Kč 16 233 266 Kč -17,84%
AdActive.cz 9 892 014 Kč 13 912 808 Kč -28,90%
Impression Media 9 350 992 Kč 13 281 119 Kč -29,59%
Ringier Axel Springer 7 285 194 Kč 6 469 975 Kč 12,60%
Internet Info 5 589 756 Kč 5 590 216 Kč -0,01%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 07-08/2012

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.