V srpnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 394 milionů korun. Oproti loňsku došlo k nárůstu o 45 %. Největším zadavatelem byla cestovní agentura Invia.cz, která na internetu umístila inzerci v hodnotě 18,7 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH.Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v srpnu 2012 bannerovou reklamu v hodnotě 394 milionů korun. Meziměsíčně výdaje vzrostly o 8 %, ve srovnání s loňským rokem došlo k navýšení bezmála o polovinu (45 %). (TZ)
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se už druhý měsíc objevila cestovní agentura Invia.cz, která v srpnu využila internetový reklamní prostor v hodnotě 18,7 milionů korun. Celková hodnota online reklamy v segmentu „Cestovní agentury, kanceláře“ v osmém měsíci roku byla 29 milionů korun. Na druhé příčce mezi zadavateli se s inzercí v hodnotě 18,1 milionů korun umístila společnost Telefónica O2 Czech Republic, třetí místo obsadilo AAA Auto (14 milionů korun).
Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v srpnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 346 milionů korun
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel | Cena (srpen 2012) | Cena (červenec 2012) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 143 057 382 Kč | 120 065 561 Kč | 19,15% |
Centrum Holdings | 67 217 830 Kč | 74 834 098 Kč | -10,18% |
MAFRA | 45 701 550 Kč | 44 905 757 Kč | 1,77% |
Mladá fronta | 24 452 186 Kč | 24 489 835 Kč | -0,15% |
Allegro AdMarket | 20 162 804 Kč | 23 475 829 Kč | -14,11% |
CET 21 | 13 337 193 Kč | 16 233 266 Kč | -17,84% |
AdActive.cz | 9 892 014 Kč | 13 912 808 Kč | -28,90% |
Impression Media | 9 350 992 Kč | 13 281 119 Kč | -29,59% |
Ringier Axel Springer | 7 285 194 Kč | 6 469 975 Kč | 12,60% |
Internet Info | 5 589 756 Kč | 5 590 216 Kč | -0,01% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 07-08/2012
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.