PayPal a Lenovo spouštějí kampaň proti jednoduchému zabezpečení hesly

PRAHA, 18. února 2013: Společnosti sdružené pod hlavičkou organizace FIDO Alliance, mezi které patří také Lenovo a PayPal, spustily novou kampaň, proti jednoduchému zabezpečení hesly. Aliance propaguje nové technologické standardy, které by měly zvýšit bezpečnost uživatelských účtů, a proto má představená kampaň za cíl ukázat, že zařízení, které uživatel používá pro přihlášení ke svému účtu, by mělo hrát důležitější roli z hlediska ověřování. Takový přístup by značně omezil možnosti hackerů, kterým se v posledních měsících často daří odcizovat uživatelská hesla. (TZ)

Standardy, které se FIDO Alliance snaží prosadit, přiřadí přihlašovací údaje ke konkrétnímu zařízení – technologie k ověření zařízení využije čip TPM, který se nachází v mnohých počítačích, případně bude od uživatelů požadovat použití čtečky otisků prstů. Pokud se společnost rozhodne využít nové standardy, může od uživatelů požadovat ověření ve dvou krocích, tedy ověření pomocí hesla a hardwarové ověření prostřednictvím zařízení.

Zmíněné takzvané dvoukrokové ověřování již dnes není nic neobvyklého – tuto formu zabezpečení využívají především banky a velké společnosti. Běžní spotřebitelé se s ní mohou setkat při používání služeb Google, Dropbox nebo Facebook. Ovšem pouze zlomek uživatelů si takto chrání svůj účet.