Armonk, stát New York, 22. března 2013 – IBM rozšiří svou platformu pro social business o první plně integrované řešení, takzvaný „social email“. Chce tak zjednodušit a urychlit přijímání principů social business na trhu a poskytnout zaměstnancům jeden přístupový bod, z nějž mohou využívat všechny nástroje ke spolupráci na firemních sociálních sítích, e-mail, skupinové aktivity, blogy a další prvky. (TZ)
Už více než 20 let nabízí IBM špičkové produkty, které uživatele navzájem propojují a umožňují jim přístup k informacím. Produkty IBM Notes/Domino Social Edition 9 jsou nyní k dispozici v různých formách nasazení – nainstalované přímo v prostředí firmy nebo využívající cloudové řešení IBM SmartCloud. Tyto produkty umožňují zaměstnancům v různých odděleních, od marketingu přes vývoj až po personální oddělení, využívat všechny nástroje pro spolupráci z jediného přístupového bodu a tím zvýšit svou produktivitu a zrychlit implementaci novinek a inovací.
Podle studie IBM plánuje 82 % marketingových ředitelů zvýšit v následujících třech až pěti letech využití sociálních médií. Tentýž trend vysledoval i průzkum mezi generálními řediteli firem „IBM CEO Study 2012“. Zatímco dnes využívá platformy social business jen 16 % generálních ředitelů, v následujících třech až pěti letech dle očekávání jejich počet dosáhne až 57 %.
Užívání sociálních technologií stále narůstá a společnosti je využívají, transformují svou firemní kulturu a podporují inovace na globální úrovni. E-mail představuje zásadní složku tohoto vývoje. Podle průzkumu společnosti Osterman Research se každý den odešle a přijme na 116 miliard e-mailů mezi zhruba 800 miliony pracovníků. Ve srovnání s Facebookem a Twitterem, které denně evidují 2,5 miliardy sdílených položek, respektive 400 milionů tweetů, e-mail zůstává převažujícím nástrojem pracovní komunikace. Ve věku sociálního podnikání však už e-mail nemůže fungovat v izolaci.
IBM, která byla analytickou a poradenskou firmou IDC již potřetí za sebou jmenována lídrem v oboru podnikového sociálního softwaru, nyní svou nabídku rozšiřuje a obohacuje posílání zpráv o prvky sociálních technologií. To povyšuje e-mail z klientské aplikace určené pouze k odesílání a přijímání zpráv na zásadní složku širší platformy podporující sdílení informací, posilující produktivitu a celkovou efektivitu podniku.
Prostřednictvím jednoho rozhraní tak například může zaměstnanec, který pracuje na novém marketingovém projektu, sledovat elektronickou poštu i „activity streams“ s nejnovější prací všech členů týmu, sdílet s kolegy soubory, nebo prohlížet nové diskusní příspěvky k relevantním tématům. Protože služba podporuje nejširší možný výběr platformy, má dále každý člen týmu přístup k témuž obsahu pomocí mobilního zařízení dle vlastního výběru, ať jde o iPhone, přístroj se systémem Android, Windows Phone nebo nový BlackBerry 10.
Společnostem využívajícím Microsoft Outlook nabízí IBM rovněž nový „social connector“ pro Outlook a integraci s Microsoft Exchange. Pomocí tohoto konektoru jim IBM umožní pracovat s nástroji sdílení souborů, komunitními funkcemi a dalšími klíčovými sociálními nástroji přímo v rámci Outlooku a tak zajistí, že „social email“ bude moci využívat prakticky jakýkoliv podnik.
V současnosti využívá firemní sociální software IBM více než polovina společností z žebříčku Fortune 500. IBM je také lídrem ve spolupráci se středním podnikovým segmentem, v němž pracuje například s pojišťovací společností Celina Insurance.
Produkty IBM Notes/Domino jsou k dispozici k instalaci jak na vlastním hardwaru, tak i prostřednictvím IBM SmartCloud, kde je využívá například společnost Brunswick Corporation. Svým 8 000 uživatelům tak nabízí e-mail s řadou nových funkcí postavený na cloudovém řešení.
Platforma IBM pro social business poskytuje komplexní soubor funkcí, mezi nimiž najdete možnosti pro social networking na celopodnikové úrovni, analytické nástroje a systém pro správu obsahu vytvářeného uživateli (social content management). To vše v podobě uceleného a jednotného řešení napříč nejrůznějšími firemními aplikacemi.
Další informace o iniciativách IBM pro social business najdete zde.
Na Twitteru sledujte hashtag.
Původní znění textů tiskové zprávy v angličtině naleznete zde.