V březnu 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 562 milionů korun. Meziměsíčně došlo k nárůstu o třetinu, meziročně o 41 %. Největším zadavatelem byl, stejně jako v únoru, internetový obchodník Internet Mall, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 63 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v březnu 2013 bannerovou reklamu v hodnotě 562 milionů korun. Meziměsíčně výdaje vzrostly o 34 %, ve srovnání s minulým rokem došlo k 41 % navýšení.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se už druhý měsíc po sobě objevil obchodník Internet Mall, který v březnu využil internetový reklamní prostor v hodnotě bezmála 63 milionů korun. I druhá a třetí příčka zůstává shodná s minulým měsícem. Druhé místo obsadila společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 16 milionů korun a na místě třetím zůstává autobazar AAA Auto (14,1 milionů korun).
Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v březnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 513 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (březen 2013) |
Cena (únor 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
231 472 000 Kč |
164 420 000 Kč |
41% |
Centrum Holdings |
97 327 000 Kč |
73 424 000 Kč |
33% |
MAFRA |
54 026 000 Kč |
40 799 000 Kč |
32% |
AdActive.cz |
30 561 000 Kč |
24 815 000 Kč |
23% |
Mladá fronta |
27 515 000 Kč |
20 169 000 Kč |
36% |
Allegro AdMarket |
24 902 000 Kč |
21 438 000 Kč |
16% |
CET 21 |
14 201 000 Kč |
9 194 000 Kč |
54% |
Ringier Axel Springer |
13 562 000 Kč |
12 509 000 Kč |
8% |
Economia |
11 099 000 Kč |
7 231 000 Kč |
53% |
Impression Media |
8 354 000 Kč |
6 937 000 Kč |
20% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 3/2013
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.