Praha, 22. května 2013 – Společnost Vodafone dnes Českému telekomunikačnímu úřadu odeslala připomínky k návrhu podmínek nové aukce kmitočtů. (TZ)
Společnost Vodafone je znepokojena postupem ČTÚ, který připravil podmínky nové aukce bez analýzy aukce zrušené. Domníváme se, že ČTÚ odstranil pouze malou část nedostatků, které byly příčinou nezdaru první aukce.
Podmínky aukce v této podobě znamenají podstatné riziko pro všechny – stát, účastníky aukce i zákazníky. Přidělení kmitočtů za navrhovaných podmínek bude zpochybnitelné, výnos pro státní rozpočet nejistý
a nabízené spektrum tak může být vlivem soudních sporů po dlouhou dobu pro poskytování nových rychlých datových služeb nevyužitelné.
„Vývoj předchozí aukce ukázal, že PPF jako zájemce o vstup na trh výrazným způsobem přebíjel ostatní zúčastněné hráče, a tím způsobil prodlužování aukce bez dosažení úspěšného konce a rozdělení kmitočtů,“ říká Richard Stonavský, ředitel pro regulaci a vnější vztahy ve společnosti Vodafone. „Oproti minulé aukci ještě větší navrhovaná podpora pro vstup nového hráče je pro nás neakceptovatelná. Zejména rezervace spektra
v pásmu 800 MHz je překvapivá, protože ČTÚ ji před minulou aukcí označil za nezákonnou a neopodstatněnou,“ dodává Richard Stonavský.
Úřad nevysvětlil, co se na českém telekomunikačním trhu od minulé aukce změnilo (zhoršilo), že je nutno podporu pro nového síťového hráče tak výrazně zvýšit. Ve zvýhodnění pro nového hráče, zejména v rezervaci spektra v pásmu 800 MHz, spatřujeme nedovolenou veřejnou podporu, jelikož nový hráč může toto spektrum získat za násobně nižší cenu, než kolik byla PPF ochotna zaplatit v aukci předchozí.
O Vodafone Czech Republic
Mobilní operátor Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice v současnosti poskytuje služby pro více než tři miliony zákazníků. Od roku 2007 poskytuje společnost pod názvem Vodafone OneNet komplexní telekomunikační služby (hlasové i datové služby v pevné a mobilní síti) firemním zákazníkům jak ze soukromého, tak veřejného sektoru. Společnost je také aktivní v oblasti společenské odpovědnosti. Založila Nadaci Vodafone ČR, která je podle objemu rozdělených prostředků třetí největší firemní nadací v ČR a rozdělila za 6 let neziskovému sektoru více než 100 milionů korun. V roce 2010 Vodafone oslavil desetileté výročí na českém trhu netradiční kampaní Jsme stejná krevní skupina, kterou masivně propagoval bezplatné dárcovství krve a počátkem roku 2011 spustil První zelenou síť. Vodafone se opakovaně stal vítězem soutěží CSR Award a Top Filantrop v oblasti společenské odpovědnosti. Více informací na www.vodafone.cz