Prodej navigací na internetu dlouhodobě klesá, vytlačují je smartphony

V květnu se lidé začínají poohlížet po letních dovolených. Spolu s tím se na internetu začíná zvyšovat zájem o nákup navigací, které jsou dobrým pomocníkem při cestování. V květnu vzrostl zájem o navigace na internetu o 40 % oproti průměru, další zvýšení se očekává v červnu a červenci. I přesto však dlouhodobě prodej navigací na internetu upadá. Vyplývá to z dat obchodního portálu Aukro.cz a nákupního rádce Heureka.cz. (TZ)

Zájem o navigace se začíná na internetu zvedat v tomto období, kdy lidé začínají plánovat dovolené. „Už v květnu zaznamenáváme oproti průměru 40% nárůst zájmu o navigace. Největších prodejů navigace dosahují v červnu a červenci,“ říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Dlouhodobě však prodej navigací na internetu meziročně klesá. „Pokles zájmu o navigace pozorujeme zhruba od roku 2011. V roce 2012 došlo k meziročnímu poklesu prodejů GPS navigací o 25 %. Stejný propad sledujeme i v letošním roce,“ říká Kamil Demuth. “Navigace jsou nyní často nahrazeny chytrými mobilními telefony a navigace jako takové se stávají pro lidi méně zajímavým artiklem,” dodává Demuth.

Oslabení zájmu o klasické navigace zaznamenává také obchodní portál Aukro.cz. „Pokles zájmu o nákup i prodej GPS navigací zaznamenáváme již od roku 2011,“ říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a pokračuje: „Největší zájem o navigace byl v roce 2010, ve kterém se prodal největší počet navigací. Od té doby počet prodaných kusů navigací klesá, stejně jako obrat.“

V roce 2011 klesl počet prodaných navigací na Aukru o 20 %, obrat se snížil dokonce téměř o třetinu. „Čísla za první kvartál tohoto roku naznačují, že trend snižování zájmu o navigace bude pokračovat. Prozatím se prodalo o desetinu méně navigací, než vloni,“ doplňuje Michaela Papežová. „Mírný nárůst je letos meziročně zaznamenán pouze v počtu navigací, které lidé na Aukru vystavují k prodeji. Lidé se tak mohou chtít zbavit navigací, které jsou v podstatě nepotřebné v případě, že vlastníte chytrý telefon, do kterého si jednoduše aplikaci s GPS navigací můžete nahrát,“ dodává Papežová.

O společnosti Aukro:

Společnost Allegro Group CZ provozuje největší obchodní portál na českém internetu. Aukro.cz zahájilo svou činnost v roce 2003 a své služby orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na profesionální obchodníky a firmy. Komunitu Aukro.cz tvoří v současnosti přes 2,7 miliony registrovaných uživatelů. K prioritám vývoje služeb Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. Od svých počátků je Aukro.cz součástí polské skupiny Allegro, která provozuje stejnojmennou online obchodní platformu – Allegro.pl. O úspěchu skupiny v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v celkem 11 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku, Bělorusku, Kazachstánu a na Ukrajině). Více informací na www.aukro.cz

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do skupiny Allegro Group CZ, s.r.o. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a aktuálně se  jeho návštěvnost pohybuje kolem 2 158 429 RU měsíčně. Heureka.cz patří mezi TOP 10 nejnavštěvovanějších webů v ČR a na jednom místě porovnává výrobky z více než 31 000  internetových obchodů. Na webu Heureka.cz uživatelé naleznou recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních nakupujících. Služba Heureky “Ověřeno zákazníky” zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku (www.shoproku.cz), ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku (www.produktroku.cz), ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů.