Praha 30. května 2013 — Další aktualizace algoritmu Google, bojující proti webovému spamu, nazvaná Google Penguin se projevila o půlnoci z 22. na 23. května ve verzi 2.0. Effectix.com se pro server Tyinternety.cz pokusil o bleskovou analýzu dopadů na české a slovenské weby, které sleduje prostřednictvím Effectix Analyzer, komponenty projektu AvatarX. (TZ)
Penguin 2.0 skutečně vedl k poklesu návštěvnosti a u všech blíže pozorovaných webů klesla návštěvnost z vyhledávání Googlu. Tento pokles lze přiřadit právě aktivitě „Tučňáka“.
U webů s nižší denní návštěvností je pokles okolo 20 % jednoduše nahraditelný pomocí jiných kanálů návštěvnosti, ideálně těm, které pomohou pozice na Googlu opět vylepšit. U větších subjektů je ztráta okolo 25% denní návštěvnosti z Googlu již znatelná a má přímý dopad na celkovou návštěvnost. Tyto weby a e-shopy se musí zaměřit na svůj linkbuilding a odkazový profil a přehodnotit svoji dosavadní strategii tvorby odkazů.
Martin Vinš z Effectix.com k tomu říká: „Zpětné odkazy jsou důležitější než předtím, ale hlavně jejich kvalita a relevance. Pokud dříve platilo, že obsah je král, pro SEO bych to konkretizoval tak, že obsah na webu, ale mimo web je král, protože jedině ten, kvalitní a relevantní odkazy zajistí. Google se ale výrazně orientuje na snahu posuzovat kvalitu a atraktivnost vlastního obsahu, relevanci a zájem uživatelů. Čím více bude SEO prováděno v souladu s dobře zacílenou marketingovou strategií, tím lepší výsledky může dosáhnout.“
V současné době Effectix.com měří denně výsledky 9 167 českých frází (klíčových slov) a 1 220 slovenských frází. Z celého vzorku klesly výrazněji pozice (o 20 a více pozic) u 92 Českých a 13 Slovenských výsledků klíčových slov.
Z toho vzorku tedy lze předpokládat, že se Penguin výrazněji projevil u 1 % výsledků v ČR a u stejného procenta v SK. Průměrně pozice tohoto vzorku, kde byl zaznamenán pokles pozic, spadly na Googlu o 26 míst. To ale, vzhledem k prognózám, že tento update bude weby postihovat na pozicích velmi výrazně, není vysoké číslo, stejně tak jako procento ovlivněných výsledků.
Ze vzorku 106 klíčových slov, u kterých byl zaznamenán propad, se nedá jednoznačně určit, jaký typ webů utrpěl největší šrámy a na co se tedy pravděpodobně Penguin 2.0 soustředí. Ze 70 % se jednalo o weby s denní návštěvností cca desítek návštěvníků denně, z 25 % weby a e-shopy s návštěvností několika stovek návštěvníků denně a zbylé procento jsou pak e-shopy s denní návštěvností v tisícovkách návštěvníků.
Detailnější informace můžete získat v článku Daniela Dočekala na serveru TyInternety.cz na adrese www.tyinternety.cz/2013/05/29/clanek/penguin-2-0-dorazil-do-ceska-i-na-slovensko-je-cas-panikarit/ nebo na níže uvedeném kontaktu pro média.
O společnosti Effectix.com
Effectix.com, s.r.o. zajišťuje pro rozsáhlé portfolio svých klientů služby v oblasti efektivního internetového marketingu. Od výroby webových stránek nebo internetových obchodů, přes SEO až po následnou propagaci a zviditelnění firem na Internetu. Poskytuje komplexní servis v internetové oblasti s jasným zaměřením na maximalizaci okamžitých prodejních výsledků. S nadstandardním klientským servisem pracuje pro malé, střední i velké firmy.