Téměř dva měsíce po uvedení na český trh překonává v zájmu na internetu Samsung Galaxy S4 své konkurenty. V celkovém srovnání však zaostává za stále nejpopulárnějším Samsungem Galaxy S3. Tomu navíc uvedení novinky na trh paradoxně ještě zvýšilo prodeje i vyhledávání. Vyplývá to z dat nákupního rádce Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz. (TZ)
Ve srovnání, jak si vedly nové modely smartphonů měsíc po uvedení na český trh, zatím Samsung Galaxy S4 vede. Zájem o nejnovější Apple iPhone 5 byl v tomto období o 42 % ménší než Galaxy S4, předchozí Samsung S3 zaostával v prvním měsíci o 14 %.
Celkově je na tom však jihokorejská značka o něco lépe. „V současné době je nejoblíbenějším smartphonem Samsung Galaxy S3, o který je čtyřikrát větší zájem než o iPhone5. Také nový Samsung Galaxy S4 je žádanější o čtvrtinu méně než předchozí ‚trojka‘,“ říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz a pokračuje: „Tato situace je dána především cenou. Samsung Galaxy S3 se řadí mezi TOP mobilní telefony, ale jeho cena je zhruba o pět tisíc korun nižší než cena nejnovějšího modelu.“
Zajímavá je také situace na obchodním portálu Aukro.cz. „S nástupem S4 na náš trh paradoxně posiluje ve vyhledávání především Samsung Galaxy S3, který díky nižší ceně se stává žádanějším mobilním telefonem. Lidé jej po uvedení S4 na trh vyhledávali pětkrát častěji, než předchozí měsíc,“ vysvětluje Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.
Na nákupním rádci Heureka.cz má nový Samsung Galaxy S4 v nabídce 171 obchodů. Jeho průměrná cena se pohybuje kolem 16 393 Kč a od uvedení na trh nepatrně (o 4 %) klesla.
O společnosti Aukro:
Společnost Allegro Group CZ provozuje největší obchodní portál na českém internetu. Aukro.cz zahájilo svou činnost v roce 2003 a své služby orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na profesionální obchodníky a firmy. Komunitu Aukro.cz tvoří v současnosti přes 2,7 miliony registrovaných uživatelů. K prioritám vývoje služeb Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. Od svých počátků je Aukro.cz součástí polské skupiny Allegro, která provozuje stejnojmennou online obchodní platformu – Allegro.pl. O úspěchu skupiny v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v celkem 11 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku, Bělorusku, Kazachstánu a na Ukrajině). Více informací na www.aukro.cz/
O webu Heureka.cz:
Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do skupiny Allegro Group CZ, s.r.o. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a aktuálně se jeho návštěvnost pohybuje kolem 2 158 429 RU měsíčně. Heureka.cz patří mezi TOP 10 nejnavštěvovanějších webů v ČR a na jednom místě porovnává výrobky z více než 31 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz uživatelé naleznou recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních nakupujících. Služba Heureky “Ověřeno zákazníky” zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku (www.shoproku.cz), ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku (www.produktroku.cz), ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů.