PRAHA – 29. července 2013 – Společnost GFI Software, přední poskytovatel infrastruktury pro malé a středně velké podniky (SMB), oznámila, že podle jejího průzkumu ztrácejí malé a středně velké společnosti (SMB) v důsledku špatného zálohování dat klíčové obchodní informace a následně také mohou utrpět významné obchodní ztráty. Mnoho oslovených IT administrátorů zdůraznilo, že nedostatečné zálohování dat vedlo ke snížení obratu firmy a ztrátám důležitých podnikových dokumentů včetně finančních záznamů, elektronické pošty a důvěrných informací. V důsledku toho špatné zálohování negativně ovlivnilo vztahy se zákazníky, obchodní operace a reputaci společnosti. (TZ)
Nezávislý průzkum realizovaný analytickou společností Opinion Matters na objednávku GFI Software je postaven na dotazování více než 200 IT administrátorů z celého světa v organizacích s méně než 150 zaměstnanci. Výsledky průzkumu odrážejí chování podniků a IT administrátorů v oblasti zálohování dat včetně správy zálohování, jeho frekvence a rychlosti a také důsledků vyplývajících z nedostatečného zálohování.
Každodenní zálohování dat?
Jedním ze způsobů jak zabránit ztrátě dat je zálohování klíčových podnikových souborů na každodenní bázi. Avšak více než polovina dotazovaných organizací (53 %) uvedla, že neprovádí každodenní zálohování. 32 % administrátorů uvedlo, že na každodenní zálohování nemají dostatek času, pro 23 % zase není každodenní zálohování nezbytné nebo generovaných dat není zase tolik, aby je bylo nutné tak často zálohovat. V kontrastu s tím uvedlo 10 % IT administrátorů jako hlavní důvod každodenního zálohování právě příliš mnoho generovaných dat. Další respondenti uvedli, že nezálohují každý den, protože nemají dostatek zdrojů, účinné technologie či dostatek úložného prostoru. Někteří dotázaní dokonce uvedli, že každodenní zálohování oslabuje produktivitu práce zaměstnanců.
Rychlost
Na otázku, jak by bylo možné vylepšit současné procesy zálohování, nejvíce citovaným požadavkem byla rychlost, kterou uvedlo 50 % respondentů. K dalším citovaným faktorům patřily náklady na zálohování (14 %), bezpečnost (6 %) a spolehlivost (5 %), přičemž dalších 6 % dotazovaných uvedlo, že by si přálo provozovat zálohovací procesy s pomocí třetích stran.
Obavy z cloudu
Téměř dvě třetiny organizací nezálohuje svá data v cloudu, ale spoléhají se na on-premise nebo virtualizovaná řešení. Respondenti nejvíce citovali obavy z vysokých nákladů, a nedostatečné bezpečnosti a spolehlivosti cloudových řešení. Další preferují kompletní kontrolu nad zálohováním svých dat a zbytek podniků nebyl rozhodnut o volbě svého zálohovacího řešení. 10 % organizací se spoléhá na hybridní řešení.
Ztráta dat
Součástí ochrany klíčových podnikových dat je pravidelné testování zálohovacího řešení. Avšak téměř jedna třetina IT administrátorů (32 %) uvedla, že jejich organizace žádné takové testy neprovádí. Nejhůře je na tom zdravotnický sektor, kde takovéto testy neprovádí dvě třetiny organizací – není zřejmě náhodou, že právě zdravotnické organizace patří k nejčastěji postiženým v oblasti ztráty dat. K dalším odvětvím, kde se testování zálohovacích řešení podceňuje, se řadí odvětví prodeje, médií a marketingu (63 %) a architektura a stavebnictví (56 %).
Obnova dat
Efektivní zálohování dat je klíčové. Ale stejně ne-li více je důležitá schopnost obnovit v případě potřeby zálohovaná data. Každý den potřebuje obnovovat data 6 % respondentů, každý týden 20 % IT administrátorů a jednou za 6 měsíců obnovuje data již 74 % administrátorů.
Respondenti uvádějící, že nebyli schopni obnovit data v důsledku chybného zálohování, citovali ztrátu příjmů a kritických podnikových dokumentů jako hlavní důsledky pro podnikání společnosti. Další IT administrátoři sdělili, že jejich organizace čelily následujícím problémům:
-
Ztráta dat „způsobila několikatýdenní problémy mezi naší firmou a našimi zákazníky.“
-
„Ztratili jsme záznamy důležité pro naši organizaci, které nebylo možné duplikovat a které tak musely být znovu vytvořeny.“
-
Dopad ztráty dat byl „…z pohledu plnění termínů a produktivity velmi nepříjemný.“
„Podniková data jsou důležitá z pohledu každodenních operací a v konečném důsledku klíčová pro úspěch firmy,“ řekl Andy Langsam, generální manažer společnosti IASO, která je nyní součástí rodiny GFI Software. „Organizace se potřebují spolehnout na bezpečná zálohovací řešení, která jsou nákladově efektivní a účinná. Když se baví o inovaci zálohovacích řešení, pro IT administrátory je na prvním místě rychlost. Nezáleží na tom, zda organizace zálohuje data on-premise, virtuálně nebo v cloudu. Každodenní zálohování kritických systémů a aplikací na velkém počtu počítačů v jedné organizaci vyžaduje rychlé procesy, které nesnižují produktivitu práce či provozní efektivitu.“
O GFI Česká republika a Slovensko
GFI je na českém a slovenském trhu zastoupena pobočkou GFI Česká republika a Slovensko se sídlem v Hradci Králové, jež dodává produkty a řešení GFI prostřednictvím rozsáhlé sítě svých autorizovaných prodejců. Vedle nabídky on-premise řešení koncovým zákazníkům dodává také infrastrukturu poskytovatelům řízených služeb umožňující zvýšit jejich obrat a koncovým zákazníkům využívat výhod cloudových řešení. GFI Česká republika a Slovensko poskytuje také servisní služby a služby technické podpory. Více informací o společnosti naleznete na http://www.gfi.cz.
O GFI
GFI Software je předním softwarovým vývojářem. Malým a středním podnikům nabízí jednotný zdroj řešení pro oblast webové a emailové bezpečnosti, archivace, zálohování a faxování, síťového a bezpečnostního softwaru i hostovaných technologií. Produkty GFI jsou dostupné formou softwaru, v rámci cloud architektury (model SaaS) nebo jako hybridní řešení nabízející to nejlepší z obou těchto modelů. Díky technologiím s řadou ocenění, vstřícné cenové politice a silnému zaměření na požadavky SMB sektoru uspokojuje GFI potřeby produktivity a kontinuity vyžadované podniky po celém světě. Společnost má pobočky v USA, Velké Británii (Londýn a Dundee), Rakousku, České republice, Austrálii, Filipínách, na Maltě a dalších částech světa, které se starají o stovky tisíc instalací. Obchodní model společnosti GFI je postaven na nepřímém prodeji přes partnerský kanál čítající celosvětově tisíce partnerů. Společnost je také Microsoft Gold Certified Partnerem. Více informací o společnosti naleznete na http://www.gfi.com.