Nejnovější výzkum společnosti MEDIARESEARCH zpracovaný pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) ukazuje, že čím dál více uživatelů využívá k připojení na internet vlastní počítač, který nesdílí s dalšími členy domácnosti. Souvisí to s aktuálním trendem rostoucího počtu jednočlenných domácností stejně jako s pokračujícím růstem počtu počítačů v domácnostech. Výzkumu se realizuje pravidelně, vždy se ho účastní kolem 2 300 respondentů starších 10 let z internetových domácností. (TZ)
Výsledky aktuálního Strukturálního exkluzivního kontinuálního výzkumu (SEKV), který realizuje společnost MEDIARESEARCH, potvrzují pokračující trend poklesu počtu uživatelů na jeden počítač. Ve více než polovině případů dnes v Česku připadá jeden počítač s připojením na internet na jednoho uživatele. Počítač s internetem se tak stává věcí osobní spotřeby, o kterou se spolu jednotliví členové domácnosti nedělí.
Často zastoupený je i model, kdy jeden počítač využívají společně dva uživatelé. Taková situace nastává v necelé třetině případů. Zbylých 12 % počítačů s připojením na internet pak podle posledního průzkumu připadá na využívání třech a více uživatelů.
Trend snižujícího se počtu uživatelů na jeden počítač souvisí zejména s obecným růstem podílu jednočlenných domácností a růstem počtu počítačů v domácnostech – dva a více počítačů má aktuálně 43 % domácností.
Z domácích počítačů pak přistupují lidé na internet nejčastěji přes prohlížeč Internet Explorer, který si dlouhodobě drží první místo – aktuálně jej používá 40 % respondentů. Druhým nejpoužívanějším prohlížečem je Mozilla Firefox, který používá 34 % uživatelů a na třetím místě se drží Chrome se 17% podílem
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor, monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring a auditu reklamních kampaní AdAudit. Dále pořádá odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC a je samoregulátorem audiovizuálního a autorského obsahu. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás.
NetMonitor projekt výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů. Výstupy NetMonitoru umožňují analyzovat efektivitu obsahu internetových serverů a plánovat internetovou reklamu.
SEKV – Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum realizovaný společností MEDIARESEARCH k projektu měření návštěvnosti internetu v ČR. Zadavatelem je Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Kontinuální výzkum probíhá v průběhu celého roku (v prvním roce výzkumu ve dvou vlnách a od roku 2009 ve třech menších vlnách). Hlavním cílem projektu je popsat strukturu a chování internetových uživatelů na internetu a poskytnout data pro kontrolu reprezentativity panelu internetových jednotlivců. Sběr dat probíhá metodou osobního dotazování se standardizovaným dotazníkem.