V červenci 2013 využili zadavatelé internetové display reklamy reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 411 milionů korun. Došlo tak k 33% poklesu oproti minulému měsíci. Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Údaje z monitoringu internetové display reklamy uvádějí, že zadavatelé využili v červenci roku 2013 bannerovou reklamu v hodnotě 411 milionů korun, což je téměř o 204 milionů méně než v červnu. Meziroční srovnání je však příznivější – oproti červenci 2012 letos výdaje vzrostly o 13 %.
Největším zadavatelem byl znovu internetový obchodník Internet Mall, který v červenci využil reklamní prostor v hodnotě 25,4 milionů korun. Na druhém místě byla v červenci mezi zadavateli společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 20,1 milionů korun a třetím největším zadavatelem byla společnost Invia.cz s inzercí v celkové hodnotě 9,7 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v červenci vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 372 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (červenec 2013) |
Cena (červen 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
148 896 000 Kč |
249 884 000 Kč |
-40% |
Centrum Holdings |
82 508 000 Kč |
105 667 000 Kč |
-22% |
MAFRA |
52 095 000 Kč |
78 003 000 Kč |
-33% |
Mladá fronta |
19 368 000 Kč |
26 683 000 Kč |
-27% |
Allegro AdMarket |
16 067 000 Kč |
22 888 000 Kč |
-30% |
Ringier Axel Springer |
14 357 000 Kč |
22 299 000 Kč |
-36% |
AdActive.cz |
13 361 000 Kč |
25 562 000 Kč |
-48% |
CET 21 |
11 758 000 Kč |
11 049 000 Kč |
6% |
Impression Media |
7 708 000 Kč |
12 041 000 Kč |
-36% |
Business Media |
6 015 000 Kč |
6 697 000 Kč |
-10% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 06-07/2013
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.