Srpen 2013 byl v oblasti internetové display reklamy ve znamení dalšího poklesu. Zadavatelé tentokrát využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 392 milionů korun, což představuje 5% pokles oproti minulému měsíci. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Z monitoringu internetové display reklamy vyplývá, že v srpnu 2013 využili zadavatelé srovnatelný reklamní prostor jako loni ve stejném měsíci. Oproti červenci 2013 však výdaje poklesly o 5 % a dostaly se na hodnotu 392 milionů.
Největším zadavatelem se opět stal internetový obchodník Internet Mall, který v srpnu využil reklamní prostor na internetu v celkové hodnotě 23,1 milionů korun. Druhým největším zadavatelem byla společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 21,4 milionů korun. Na třetím místě pak byla společnost Invia.cz, která umístila reklamu v hodnotě 12,7 milionů.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v srpnu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 357 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (srpen 2013) |
Cena (červenec 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
136 387 000 Kč |
148 896 000 Kč |
-8% |
Centrum Holdings |
87 170 000 Kč |
82 508 000 Kč |
6% |
MAFRA |
52 493 000 Kč |
52 095 000 Kč |
1% |
Mladá fronta |
19 074 000 Kč |
19 368 000 Kč |
-2% |
Allegro AdMarket |
16 070 000 Kč |
16 067 000 Kč |
0,02% |
Ringier Axel Springer |
13 409 000 Kč |
14 357 000 Kč |
-7% |
CET 21 |
13 142 000 Kč |
11 758 000 Kč |
12% |
Business Media |
6 808 000 Kč |
6 015 000 Kč |
13% |
Impression Media |
6 454 000 Kč |
7 776 000 Kč |
-17% |
AdActive.cz |
6 188 000 Kč |
13 361 000 Kč |
-54% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 07-08/2013
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.