Praha, 17. září 2013 Globální Machine to Machine platforma (Global Data Service Platform), na které fungují již miliony SIM karet po celém světě, je nyní dostupná i pro české zákazníky. Tuto platformu využívají Machine to Machine (M2M) zařízení, která fungují na principu přenosu dat prostřednictvím sítí GSM. Díky nim je možné vzdáleně dohlížet na budovy, automobily, zboží nebo ovládat nejrůznější přístroje. Využití nachází i v mnoha dalších oborech, jako je zdravotnictví, energetika či stavebnictví. GDSP platforma je vlastním globálním řešením skupiny Vodafone. (TZ)
Platforma GDSP není geograficky alokovaná. Pro svoji činnost využívá SIM karty, které fungují stále v národním či mezinárodním roamingu. Pokud není k dispozici síť Vodafonu, SIM karta se automaticky připojí do některé z konkurenčních sítí. Nehrozí tak, že by v případě náhlého výpadku sítě přestala zařízení M2M fungovat, a tím je zajištěna vysoká garance dostupnosti zařízení. Pojetí roamingu v GDSP je jiné než v běžném provozu. Zákazník může těžit z globálního pokrytí sítě Vodafone po celém světě a v rámci všech sítí Vodafone využívá stejný datový tarif jako v domácí síti.
Podle odvětví, ve kterém M2M zařízení zákazník bude využívat, nabízí Vodafone tři druhy SIM karet – standardní, robustní a čipovou. Nejdokonalejší je čipová karta, která má desetiletou záruku výrobce a lze ji používat v extrémních podmínkách, které jsou pro M2M zařízení běžné.
Používání M2M zařízení na platformě GDSP je pro zákazníka ekonomicky výhodné a pomáhá mu šetřit náklady. Zákazník zaplatí pouze jednorázový poplatek za zřízení APN a SIM kartu. Měsíčně pak hradí poplatek za datový balíček, který je vždy sestaven na míru dle požadavku zákazníka a formy využití.
Vodafone poskytuje svým zákazníkům a technologickým partnerům komplexní správu SIM karet přes zabezpečené internetové rozhraní, umožňující přístup k plné konfiguraci jednotlivých SIM karet, včetně analýz a monitoringu provozu datového toku.
Veškeré požadavky zákazníků řeší speciální M2M tým. Zákazník tak konzultuje všechna řešení s odborníky v této oblasti.
O Vodafonu
Mobilní operátor Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice v současnosti poskytuje služby pro více než tři miliony zákazníků. Od roku 2007 poskytuje společnost pod názvem Vodafone OneNet komplexní telekomunikační služby (hlasové i datové služby v pevné a mobilní síti) firemním zákazníkům jak ze soukromého, tak veřejného sektoru. Společnost je také aktivní v oblasti společenské odpovědnosti. Založila Nadaci Vodafone ČR, která je podle objemu rozdělených prostředků třetí největší firemní nadací v ČR a rozdělila za 6 let neziskovému sektoru více než 100 milionů korun.