Agentura ZenithOptimedia slaví 25. výročí!

Celosvětová mediální agentura ZenithOptimedia dnes slaví své 25. narozeniny. 30. října 1988 začala v přestavěných prostorách dřívějšího skladiště v londýnském distriktu Paddington pracovat společnost Zenith Media. Byla vytvořena z oddělení nákupu médií reklamních agentur Saatchi & Saatchi, BSB Dorland a KHBB. (TZ)

Ve své domovské Velké Británii byla Zenith Media první mediální agenturou, která zahájila působení na mnoha klíčových trzích po celém světě, zejména roku 1994 v Číně a roku 1995 v USA. Společnost Optimedia byla uvedena v činnost společností Publicis ve Francii roku 1989 a v roce 2000 se obě firmy sloučily, když Publicis Groupe koupila agenturu Saatchi & Saatchi. V České republice ZenithOptimedia působí od roku 2002 a v současnosti zaměstnává více než 40 zaměstnanců.

V roce 2002 představila agentura ZenithOptimedia svoji unikátní pozici na trhu a své zaměření na marketingový výkon: sloganem „The ROI Agency“ oznámila svou orientaci na návratnost investic. Od svých počátků spjatých s nákupem médií se značně rozšířila, rozrostla se o nové specializované společnosti Performics (digitální výkonnostní marketing), Newcast (značkový obsah), Moxie (kompletní digitální služby), Ninah (analytika) a Sponsorship Intelligence (sponzorství). V roce 2012 představila agentura ZenithOptimedia svůj dynamický přístup k marketingu probíhající v reálném čase: Live ROI!

Steve King, globální ředitel agentury ZenithOptimedia, říká: „Cítím ohromnou hrdost a pokoru, že jsem s agenturní sítí byl od našeho rozjezdu pod názvem Zenith Media v roce 1988. I když se naše firma co do šíře svého působení změnila k nepoznání, myslím si, že trvalý úspěch agentury ZenithOptimedia svědčí o tom, jak fantastické lidi a atmosféru v agenturní síti máme a jakou cílevědomost a jasnou představu o svém směřování čerpáme ze svého zaměření na návratnost investic,“ a dodává: „ZenithOptimedia byla nejúspěšnější globální mediální agentura a v současnosti je jednou z největších, nejdynamičtějších a ostatními agenturami nejvíce uznávanou.“

U příležitosti svého 25. výročí se ZenithOptimedia pouští do velké studie budoucího globálního vývoje, která se bude zabývat tím, jak by se mohl svět změnit během příštích 25 let. Studie bude zkoumat, jak se v nadcházejících letech budou vyvíjet světové ekonomiky, jak se změní naše společnost, jak technologický pokrok zlepší náš každodenní život a jak se možná budeme bavit. Tuto studii zveřejní agentura ZenithOptimedia v prosinci.

O ZenithOptimedia

ZenithOptimedia je jedním ze světových lídrů v oblasti mediálních agentur, její služby zajišťuje 250 poboček v 74 zemích světa. Agentura je součástí skupiny Publicis Groupe, třetí největší skupiny na světě v oboru komunikace, druhé největší mediální nákupní a poradenské skupiny a globální jedničky v oblasti digitální komunikace a komunikace týkající se zdravotní péče. Skupina s aktivitami realizovanými ve více než 104 zemích na pěti kontinentech zaměstnává přes 53 000 zaměstnanců.

Jako první mediální agentura začala ZenithOptimedia uplatňovat přísný a objektivní přístup ke zlepšení efektivity marketingových výdajů a jejich návratnosti – tzv. Live ROI planning process. Mezi klíčové klienty agentury na globální úrovni patří Armani Group, ASUS, Aviva, BBC Worldwide, Bacardi – Martini, Electrolux, General Mills, Lactalis, LVMH, Nestlé, News Corporation, L’Oréal, Oracle, Puma, Qantas, Reckitt Benckiser, Richemont Group, Royal Bank of Scotland, Sanofi, SCA, Telefónica O2, Toyota/Lexus, Verizon a Whirlpool.