V říjnu 2013 využili zadavatelé internetové display inzerce reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 674 milionů korun. Oproti září došlo k nárůstu o pětinu. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Na předních místech zadavatelů se objevily také politické strany, a to z důvodu předvolebních kampaní, které v říjnu kulminovaly. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Podle monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v říjnu bannerovou reklamu v hodnotě 674 milionů korun, což je v porovnání s minulým rokem o 5 % více a v meziměsíčním srovnání dokonce o 19 % více.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se drží internetový obchodník Internet Mall, který v říjnu využil reklamní prostor v hodnotě 30,5 milionů korun. Na druhé příčce se s inzercí v hodnotě 25,1 milionů korun umístil další internetový obchodník Alza.cz a třetí místo obsadila díky říjnovým předvolebním kampaním Občanská demokratická strana s reklamním prostorem v hodnotě 14,9 milionů korun. Politické straně patřilo také čtvrté místo, umístila se tam Česká strana sociálně demokratická s inzercí v hodnotě 14,1 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v říjnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 600 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (říjen 2013) |
Cena (září 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
221 297 000 Kč |
218 866 000 Kč |
1% |
Centrum Holdings |
110 339 000 Kč |
96 876 000 Kč |
14% |
MAFRA |
104 305 000 Kč |
76 565 000 Kč |
36% |
Mladá fronta |
33 121 000 Kč |
27 151 000 Kč |
22% |
Allegro AdMarket |
27 135 000 Kč |
20 849 000 Kč |
30% |
AdActive.cz |
26 718 000 Kč |
18 363 000 Kč |
45% |
Ringier Axel Springer |
21 008 000 Kč |
17 276 000 Kč |
22% |
FTV Prima |
19 990 000 Kč |
– |
– |
CET 21 |
18 134 000 Kč |
16 021 000 Kč |
13% |
Impression Media |
17 861 000 Kč |
13 562 000 Kč |
32% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 9-10/2013
* V říjnu byl do dat nově zařazen provozovatel FTV Prima
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.