Internetová display reklama zaznamenala v prosinci 17% pokles, zadavatelé využili prostor v hodnotě 632 milionů

Poslední měsíc roku 2013 byl v oblasti internetové display reklamy ve znamení poklesu, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 632 milionů korun, což je o 17 % méně než v listopadu. Největším zadavatelem byl stejně jako v listopadu internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Navzdory meziměsíčnímu poklesu si internetová display reklama polepšila alespoň v meziročním srovnání, a to o 18 %.

Největším zadavatelem byl internetový obchodník Alza.cz, který v prosinci využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 41,4 milionů korun. Druhý skončil konkurenční obchodník Internet Mall s využitým reklamním prostorem v hodnotě 26,9 milionů korun. Na třetím místě pak byla společnost Allegro Group CZ, pod kterou spadají například weby Aukro.cz a Heureka.cz; ta umístila display reklamu v hodnotě 15 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v prosinci vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 567 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (prosinec 2013)

Cena (listopad 2013)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

242 909 000 Kč

316 738 000 Kč

-23%

Centrum Holdings

89 799 000 Kč

100 468 000 Kč

-11%

MAFRA

85 533 000 Kč

103 383 000 Kč

-17%

Mladá fronta

35 773 000 Kč

33 735 000 Kč

6%

Allegro AdMarket

29 696 000 Kč

23 725 000 Kč

25%

CET 21

18 797 000 Kč

17 125 000 Kč

10%

Impression Media

17 371 000 Kč

20 463 000 Kč

-15%

FTV Prima

16 461 000 Kč

24 077 000 Kč

-32%

Ringier Axel Springer

16 152 000 Kč

20 120 000 Kč

-20%

AdActive.cz

14 071 000 Kč

21 907 000 Kč

-36%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11-12/2013

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.