V lednu využili zadavatelé bannerovou reklamu v ceníkové hodnotě 426 milionů korun

V lednu 2014 využili zadavatelé internetové display reklamy inzertní prostor v celkové ceníkové hodnotě 426 milionů korun, což představuje meziměsíční pokles o 32 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Ačkoli ve srovnání s prosincem 2013 ceníková hodnota využitého inzertního prostoru poklesla, meziročně naopak došlo k nárůstu, a to o 24 %.

Na vrchol žebříčku zadavatelů se po dvou měsících vrátil obchodník Internet Mall, který v lednu využil online prostor v hodnotě 28,7 milionů korun. Druhou příčku obsadil další online obchodník, tentokrát Alza.cz, s inzercí v hodnotě 18,4 milionů. Na místě třetím nově skončila Fio banka – ta v lednu vystavila reklamu za 12 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v lednu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 388 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (leden 2014)

Cena (prosinec 2013)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

149 608 000 Kč

242 909 000 Kč

-38%

Centrum Holdings

82 074 000 Kč

89 799 000 Kč

-9%

MAFRA

51 810 000 Kč

84 485 000 Kč

-39%

Mladá fronta

23 910 000 Kč

35 773 000 Kč

-33%

Allegro AdMarket

22 862 000 Kč

29 696 000 Kč

-23%

Ringier Axel Springer

15 972 000 Kč

16 152 000 Kč

-1%

CET 21

12 984 000 Kč

18 797 000 Kč

-31%

FTV Prima

11 553 000 Kč

16 461 000 Kč

-30%

Impression Media

8 863 000 Kč

17 371 000 Kč

-49%

Finance media

8 065 000 Kč

7 224 000 Kč

12%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 12/2013 – 1/2014

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.