V lednu 2014 využili zadavatelé internetové display reklamy inzertní prostor v celkové ceníkové hodnotě 426 milionů korun, což představuje meziměsíční pokles o 32 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Ačkoli ve srovnání s prosincem 2013 ceníková hodnota využitého inzertního prostoru poklesla, meziročně naopak došlo k nárůstu, a to o 24 %.
Na vrchol žebříčku zadavatelů se po dvou měsících vrátil obchodník Internet Mall, který v lednu využil online prostor v hodnotě 28,7 milionů korun. Druhou příčku obsadil další online obchodník, tentokrát Alza.cz, s inzercí v hodnotě 18,4 milionů. Na místě třetím nově skončila Fio banka – ta v lednu vystavila reklamu za 12 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v lednu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 388 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (leden 2014) |
Cena (prosinec 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
149 608 000 Kč |
242 909 000 Kč |
-38% |
Centrum Holdings |
82 074 000 Kč |
89 799 000 Kč |
-9% |
MAFRA |
51 810 000 Kč |
84 485 000 Kč |
-39% |
Mladá fronta |
23 910 000 Kč |
35 773 000 Kč |
-33% |
Allegro AdMarket |
22 862 000 Kč |
29 696 000 Kč |
-23% |
Ringier Axel Springer |
15 972 000 Kč |
16 152 000 Kč |
-1% |
CET 21 |
12 984 000 Kč |
18 797 000 Kč |
-31% |
FTV Prima |
11 553 000 Kč |
16 461 000 Kč |
-30% |
Impression Media |
8 863 000 Kč |
17 371 000 Kč |
-49% |
Finance media |
8 065 000 Kč |
7 224 000 Kč |
12% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 12/2013 – 1/2014
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.