5. března 2014, Pardubice – Fakt, že čím dál tím více firem v České republice využívá k vlastní propagaci on-line nástroje, není žádná novinka. V jaké míře se však dá toto tvrzení aplikovat na segment malých a středních podniků? Odpověď na tuto otázku přinesl marketingový výzkum společnosti eBRÁNA, který byl realizován v závěru roku 2013. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v infografice. (TZ)
Celkem 900 zástupců malých a středních podniků (SME) odpovídalo v rámci telefonického průzkumu na to, co je pro ně v současné době v digitálním světě důležité a jakým způsobem využívají propagaci na internetu. Osloveni byli podnikatelé a firmy napříč Českou republikou a různými obory působnosti.
Relevantní statistiky o využívání internetového marketingu u malých a středních podniků, doposud v českém prostředí chyběly. V roce 2013 sice provedl podobný výzkum Český statistický úřad, ale dotazoval se pouze na webové stránky a vyloučil z dotazování firmy pod 10 zaměstnanců. Proto se společnost eBRÁNA rozhodla provést vlastní výzkum.
„Výsledky nám výrazně pomohou pochopit tržní potenciál našich nových produktů. Plánujeme je uvést ještě letos. Jedná se o produkty eBRÁNA web (systém pro správu webového obsahu) a eBRÁNA systém (informační systém), pro které jsou našimi klíčovými zákazníky právě malé a střední podniky,“ uvedl Karel Michálek, marketingový ředitel společnosti eBRÁNA.
Respondenti odpovídali celkem na 11 otázek týkajících se využití webových stránek, eshopů, sociálních sítí či mobilních zařízení pro podnikatelskou činnost. Odpovědi jsou zveřejněny v infografice.
eBRÁNA, s.r.o., je v současnosti jednou z největších českých firem, které nabízejí webová řešení. Za dobu svého fungování spustila již více než 3 000 webových projektů a její tvorba je pravidelně oceňována v celorepublikových soutěžích WebTOP100 a Firemní web roku. eBRÁNA se zabývá také službami v oblastech internetového marketingu, e-learningových řešení a kreativní grafiky a DTP.