Hlídačky.cz přecházejí na placený model

Český startup, úspěšný „absolvent“ třetího ročníku StartupYardu, po téměř dvou letech fungování a testování zavádí k 17. 3. 2014 nový obchodní model. Jeho princip je inspirován podobnými servery fungujícími v USA. (TZ)

Podle nových pravidel si rodiče budou moci vybrat mezi týdenním, půl ročním a ročním členstvím. Každé je určitým stylem zpoplatněno. Teprve po zaplacení členského příspěvku si rodiče budou moci vybírat v databázi více jak 2 500 slečen a pánů na hlídání. „Během necelých dvou let fungování naší služby jsme se snažili vyladit všechny mouchy, na které jsme narazily. Až teprve teď jsme dospěli do fáze, kdy si můžeme říci o peníze. Druhým faktorem zpoplatnění je samozřejmě i to, že až do teďka jsme službu dotovali z vlastních prostředků a pro další vývoj už to není utažitelné,“ říká Petr Šigut, spoluzakladatel serveru Hlídačky.cz

Podobný model, platba za přístup do databáze kontaktů, funguje i u takových velkých hráčů, jako je například Urbansitter.com či Findababysitter.com. Samotné zpoplatnění je doprovázeno marketingovou podporou ve formě „Early bird“, tedy nižší cena za brzkou registraci. „To co je důležité zmínit, že stále se, na rozdíl od agentur, držíme naší filozofie. Tedy rodič zaplatí za vstup do databáze, tím ale naše část končí. Od samotných Hlídaček si nebereme ani korunu. Uvidíme, s jakou reakcí se tento krok u rodičů setká.“ doplňuje Šigut.

Hlídačky.cz fungují na tuzemském trhu od roku 2013. Za tu dobu se do něj přihlásilo přes 2 500 mladých slečen a pánů, kteří chtějí hlídat malé děti. Od založení si rodiče a hlídačky vyměnili přes 33 000 zpráv. Cílem služby Hlídačky.cz je změnit v České republice vnímání „Babysittingu“ jako takového.