V měsíci dubnu zaznamenala internetová display reklama mírný meziměsíční nárůst, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 520 milionů korun, což je o 7 % více než v březnu. Největším zadavatelem byl v dubnu internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Ačkoli si však internetová display reklama meziměsíčně polepšila, v porovnání s výsledky stejného měsíce v roce 2013 pozorujeme naopak 7% pokles.
Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall, který v dubnu využil reklamní prostor v hodnotě 15,8 milionů korun. Druhá skončila společnost Porsche Česká republika s využitým reklamním prostorem v hodnotě 9,7 milionů korun. Na třetím místě pak byl další internetový obchodník Czc.cz, který umístil reklamu v hodnotě 9,6 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v dubnu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 485 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (duben 2014) |
Cena (březen 2014) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
214 302 000 Kč |
190 424 000 Kč |
13% |
Economia |
84 121 000 Kč |
73 765 000 Kč |
14% |
MAFRA |
55 511 000 Kč |
56 451 000 Kč |
-2% |
Allegro AdMarket |
24 915 000 Kč |
24 359 000 Kč |
2% |
CET 21 |
23 232 000 Kč |
24 080 000 Kč |
-4% |
FTV Prima |
22 001 000 Kč |
20 456 000 Kč |
8% |
Ringier Axel Springer |
20 917 000 Kč |
23 305 000 Kč |
-10% |
Mladá fronta |
17 686 000 Kč |
22 320 000 Kč |
-21% |
AdActive.cz |
17 386 000 Kč |
9 560 000 Kč |
82% |
Finance media |
4 980 000 Kč |
6 609 000 Kč |
-25% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 03-04/2013
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.