Podle analýzy dat týkajících se 11 720 klíčových slov českých webů monitorovaných společnosti Effectix.com se poslední aktualizace algoritmů Google, známá jako Panda 4.O, dotkla zhruba 7 % klíčových slov. Podrobnější informace najdete na našem blogu – v článkuPanda 4: Jaké jsou dopady v Česku? od Roberta Junka, šéfa konzultantů. Posuny pozic klíčových slov jsou přitom v obou směrech, jak dolů, tak nahoru. Posuny pozic ale probíhaly i před nasazením aktualizace algoritmu.
Panda 4.0 byla oznámena na Twitteru Mattem Cuttsem 20. května 2014 a Google žádné detailnější informace o této poslední aktualizaci algoritmu neposkytl. Poslední změna je přitom již minimálně dvacátou šestou aktualizací. Změny algoritmu u Google mají cíl zlepšit poskytované výsledky vyhledávání i znemožnit některé doposud používané způsoby ne zcela přirozeného umisťování na vyšších pozicích. Vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání velmi výrazně přispívají k výslednému efektu, tedy hlavně návštěvnosti cílové adresy.