Testování webů může výrazně pomoci konverzím i použitelnosti

Praha 26. června – Optimalizace webu z pohledu uživatelské přívětivosti a použitelnosti může výrazně pomoci lepším výsledkům. Ať už jde o přímé konverze či zlepšení vnímání značky. Důležitým pomocníkem v tomto ohledu jsou uživatelská testování, která ale paradoxně firmy podceňují. A děje se to nejenom v Česku, ale i v zahraničí. (TZ)

Podle průzkumu společnosti Ascend2 pouze 6 % společnosti důkladně testuje své webové stránky. 41 % je testuje částečně, 53 % je netestuje vůbec. Přes polovinu společností navíc testuje pouze interně, 41 % kombinuje interní testování s outsourcingem a pouze 8 % svěřuje testování externí agentuře.

effectix-web-page-tests-2014-06.png

Uživatelské testování může výrazně zlepšit webové stránky s ohledem na použitelnost, přívětivost i zajištění požadovaných výsledků. Při plánování využití webových stránek firmy nejčastěji žádají aby zajištovaly nové leady (60 %) a přispívaly k zvýšení návštěvnosti (50 %). Další cíle jsou zvýšení zapojení návštěvníků (42 %), zvýšení prodejů (35 %) a posílení pozice značky (32 %).

Právě důkladné testování stránek umožňuje výrazně přispět k zvýšení uvedených cílů. Přívětivé a snadno použitelné stránky přispívají k lepšímu vnímání značky. Správné použití aktivních prvků, barev i procesů vede k zvýšení prodejů a správná volba obsahu s funkčností může výrazně přispět k vyššímu zapojení návštěvníků.

Uživatelské testování (UX)

Uživatelské testování umožní zjistit jak skuteční uživatelé vnímají váš web a zda plní jejich očekávání. Dokáže odhalit problémy, které uživatelům stojí v cestě při výběru produktů či služeb. Pomůže zlikvidovat překážky, na které zákazník či návštěvník může narazit. Výsledkem uživatelského testování je lépe použitelný web, který lépe plni požadavky na něj kladené.

Čím rychlejší, efektivnější a příjemnější bude uživatelský prožitek (user experience neboli UX) s webem, tím příjemnější a pozitivnější bude uživatelův pocit či zkušenost se značkou. Aby byl tento proces co nejlepší, o to se stará UX konzultant. A slouží mu k tomu proces uživatelského testování.

Předmětem testování je samotná webová stránka či e-shop, který musí splňovat pravidla použitelnosti, aby bylo docíleno ideálního uživatelského prožitku.

Testovat můžete již na začátku vývoje celého webu. Poslouží k tomu wireframe i funkční prototyp webu. Další testování je vhodné na beta verzi, ještě před spuštěním webu do ostré verze. Testovat můžete i plně funkční, již existující web. Můžete odhalit některé zásadní nedostatky a dodatečně je napravit.

Více o uživatelském testování se můžete dozvědět na našem webu. V případě zájmu můžeme na toto téma zprostředkovat rozhovor či konzultace s odborníkem, či zpracovat na toto téma odborný článek.

O společnosti Effectix.com

Effectix.com, s.r.o. zajišťuje pro rozsáhlé portfolio klientů služby v oblasti efektivního internetového marketingu. Od výroby webových stránek nebo internetových obchodů, přes SEO až po následnou propagaci a zviditelnění firem na Internetu. Poskytuje komplexní servis v internetové oblasti s jasným zaměřením na maximalizaci okamžitých prodejních výsledků. S nadstandardním klientským servisem pracuje pro malé, střední i velké firmy.