Po tradičním prázdninovém propadu si v září internetová display reklama opět polepšila: zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 594 milionů korun, což je
o 43 % více než v srpnu. Největším zadavatelem byl online obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Dle údajů monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v září 2014 bannerovou reklamu v celkové ceníkové hodnotě 594 milionů korun, což je o 43 % více než v předchozím měsíci. V meziročním srovnání pozorujeme rovněž nárůst: oproti září 2013 vzrostly výdaje o 5 %.
Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall, který v září využil reklamní prostor v hodnotě 23,4 milionů korun. Na druhém místě byla společnost Naspers OCS Czech Republic (provozovatel nákupního rádce Heureka.cz) s inzercí v hodnotě 20,2 milionů korun a třetí příčka patřila dalšímu internetovému obchodníkovi, tentokrát Czc.cz, s reklamou v hodnotě 16,7 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v září vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 547 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (září 2014) |
Cena (srpen 2014) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
221 052 000 Kč |
142 263 000 Kč |
55 % |
MAFRA |
93 449 000 Kč |
82 322 000 Kč |
14 % |
Economia |
75 819 000 Kč |
49 787 000 Kč |
52 % |
Mladá fronta |
30 955 000 Kč |
25 002 000 Kč |
24 % |
FTV Prima |
27 080 000 Kč |
19 573 000 Kč |
38 % |
CET 21 |
25 353 000 Kč |
17 715 000 Kč |
43 % |
CZECH NEWS CENTER |
24 564 000 Kč |
14 936 000 Kč |
64 % |
Allegro AdMarket |
22 870 000 Kč |
19 545 000 Kč |
17 % |
AdActive.cz |
14 451 000 Kč |
5 637 000 Kč |
156 % |
Impression Media |
11 244 000 Kč |
6 627 000 Kč |
70 % |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 8-9/2014
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.