Jaký dárek bude letos kralovat pod vánočním stromečkem? Třetina Čechů si přeje nový mobilní telefon nebo tablet, který podporuje vysokorychlostní mobilní data. Lidé stále častěji dávají přednost chytrým zařízením s operačním systémem, jejichž podíl v síti O2 v listopadu překročil 37 procent. Telefon si častěji přejí muži než ženy. Prozrazují to výsledky předvánočního průzkumu, který pro O2 realizovala agentura Data Collect na vzorku více než tisíce respondentů z české online populace. (TZ)
Není překvapením, že nejčastěji po těchto zařízeních touží nejmladší generace (věková skupina 15-24 let) – 36 procent. Téměř pětina ze starší generace našich respondentů (55 let a více) by chtěla pod stromečkem nějaký mobil, tato touha se většinou týká chytrého telefonu (14 procent). Co se týče běžného mobilního telefonu, s ním by se z respondentů starších 55 let spokojilo sedm procent, zatímco v případě mladších lidí pouze dvě až čtyři procenta. „Běžné telefony chce pod stromeček jen minimum lidí, většina si jich přeje chytrý telefon, čemuž odpovídá i naše nabídka. Pokud lidé uvažují o koupi telefonu, nevyplatí se přemýšlet o takovém, který nepodporuje technologii LTE. Konzultanti na našich prodejnách zákazníkům vždy poradí, jaký telefon si vybrat, aby mohli používat vysokorychlostní síť a bez problémů tak například sledovat online videa ve vysoké kvalitě, sdílet fotky nebo stahovat soubory,“ říká Martin Žabka, tiskový mluvčí O2.
Jaké dárky si lidé přejí k Vánocům?
kategorie | Celkem
(1053 resp.) |
Muži (517 resp.) |
Ženy (536 resp.) |
Oblečení a osobní doplňky | 48% | 36% | 58% |
Zdraví, odpočinek, relax | 37% | 29% | 46% |
Kosmetika, kosmetické balíčky | 34% | 18% | 49% |
Televize, navigace, počítač, čtečka | 26% | 33% | 20% |
Sport, outdoor | 24% | 30% | 18% |
Domácí spotřebiče | 22% | 19% | 25% |
Chytrý telefon | 21% | 25% | 18% |
Káva, čaj, potraviny | 20% | 16% | 24% |
Šperky | 16% | 4% | 28% |
Tablet | 15% | 17% | 14% |
Ručně vyrobené dárky | 15% | 10% | 20% |
Hudba, CD, DVD | 14% | 14% | 15% |
Digitální kamera, fotoaparát, MP3/4, iPod | 11% | 14% | 8% |
Chata, zahrada | 10% | 13% | 8% |
Hry, hračky, herní konzole | 10% | 11% | 8% |
Běžný mobilní telefon | 4% | 3% | 4% |
Kniha | 3% | 3% | 4% |
Jiná kategorie | 6% | 7% | 5% |
Nevím | 4% | 4% | 3% |
A co budeme nadělovat?
Trochu jinak vypadají statistiky, pokud se zeptáme na to, co lidé zvažují darovat svým blízkým. Mobil či tablet chce jako dárek koupit 17 procent lidí. Opět se potvrzuje, že většími fanoušky technologií jsou muži, kteří mobil jako dárek zvažují častěji. Nějaké chytré zařízení plánují nejčastěji koupit lidé ve věku 35-44 let, v jejich případě je to 20 procent. Z celého osloveného vzorku respondentů zvažuje chytrý telefon nebo tablet jako dárek Vánocům 14 procent.
kategorie | Celkem (1053 resp.) | Muži (517 resp.) |
Ženy (536 resp.) |
Kosmetika, kosmetické balíčky | 57% | 46% | 67% |
Oblečení a osobní doplňky | 54% | 40% | 67% |
Hry, hračky, herní konzole | 35% | 28% | 41% |
Zdraví, odpočinek, relax | 34% | 31% | 38% |
Sport, outdoor | 21% | 19% | 22% |
Šperky | 20% | 19% | 21% |
Domácí spotřebiče | 18% | 22% | 15% |
Ručně vyrobené dárky | 15% | 9% | 19% |
Hudba, CD, DVD | 14% | 14% | 15% |
Chytrý telefon | 9% | 12% | 7% |
Televize, navigace, počítač, čtečka | 9% | 10% | 8% |
Chata, zahrada | 7% | 8% | 7% |
Tablet | 7% | 9% | 6% |
Kniha | 4% | 4% | 5% |
Digitální kamera, fotoaparát, MP3/4, iPod | 4% | 5% | 4% |
Běžný mobilní telefon | 4% | 5% | 3% |
Jiná kategorie | 4% | 2% | 5% |
Nevím | 4% | 7% | 1% |
K čemu telefony a tablety nejčastěji používáme?
Z průzkumu vyplynulo, že lidé používají chytré telefony připojené k internetu nejčastěji kvyhledávání na internetu (83%), čtení a psaní e-mailů (74 %), sledování sociálních sítí (61 %) nebo jako navigaci (54 %). 40 % dotazovaných používajících internet v mobilu jeho prostřednictvím sdílí fotky a videa, pětina hraje hry na internetu. „Díky nejrychlejšímu mobilnímu internetu 4G LTE mohou lidé sdílet fotky a videa, stahovat velké přílohy, hrát online hry nebo používat aplikace i tam, kde to dříve nebylo možné. Do konce roku totiž plánujeme pokrýt 93 % obyvatel vysokorychlostním mobilním internetem,“ dodává Martin Žabka.
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozujeme téměř osm milionů mobilních a pevných linek, což z nás činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízíme nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Máme nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice, přičemž mimořádnou pozornost věnujeme využití růstového potenciálu především v oblasti ICT. Naše datová centra o celkové rozloze 7300 metrů čtverečních patří k největším hráčům v oblasti hostingových a cloudových služeb, stejně jako v oblasti managed services. Jako jediná komerční v ČR a jedna z mála ve střední Evropě získala datová centra O2 certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV jsme zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku. Od ledna 2014 je O2 součástí české investiční skupiny PPF.
O skupině PPF
Skupina PPF investuje do řady odvětví od bankovnictví a finančních služeb, přes telekomunikace, nemovitosti, maloobchodní služby, pojišťovnictví, těžbu nerostů a zemědělství až po biotechnologie. PPF působí v Evropě, Rusku, Asii a USA. Skupina vlastní aktiva přesahující 20,9 miliardy EUR (k 31. 12. 2013).