Mediální skupina MAFRA osloví svými tituly téměř 2,5 milionu čtenářů, od posledních výsledků Media projektu je to nárůst o 29 procent

Podle aktuálních výsledků výzkumu čtenosti Media projektu (2. pololetí 2014) tituly mediální skupiny MAFRA svým příznivějším vývojem proti trendu trhu výrazně posílily svůj podíl.  A to i přesto, že od posledního měření celkově trh deníků i vkládaných magazínů mírně ztrácí. Klíčový pro podíl MAFRA mezi vydavatelskými skupinami je vstup týdeníku 5plus2 mezi sledované tituly. Se čteností 825 tisíc čtenářů na vydání je 5plus2 největším týdeníkem na českém trhu. (TZ)

„Došlo k výraznému posílení pozice mediální skupiny MAFRA, jsme jediná deníková skupina s rostoucím zásahem i podílem na trhu, a to díky novému titulu, který nebyl předmětem akvizice, ale vlastním projektem,“ říká Štěpán Košík, předseda představenstva mediální skupiny MAFRA.

Zásluhou týdeníku 5plus2 vzrostl mezikvartálně celkový počet čtenářů týdeníků. Týdeníky čte celkem 64 procent obyvatel České republiky a ve srovnání s minulým obdobím je jich o 4 procenta více. Spolu s 5plus2 tak přichází na český tiskový trh 300 tisíc čtenářů, kteří tištěné týdeníky dříve nečetli.

K příznivému vývoji přispívají také Lidové noviny, které jsou s 206 tisíci čtenáři jediným rostoucím deníkem na českém novinovém trhu.

Od posledního měření významně posílily i magazíny z portfolia MAFRA a od konkurenčních titulů si drží výrazný odstup. Nejčtenější časopis v segmentu titulů o bydlení, zahradě a hobby – DOMA DNES – zaznamenal nárůst o pět procent na 397 tisíc čtenářů a nejčtenější titul pro ženy – Ona Dnes – o dvě procenta na 533 tisíc čtenářů.

zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů – AKA, Median – STEM/MARK, 2. pololetí 2014