(Praha, 16. února 2015) – Zcela nový proces při změně vlastníka a provozovatele vozidla, zavedení nových pravidel pro dočasné vyřazení vozidla z provozu (tzv. depozit) nebo zásadní změny při zániku vozidla. To je jen malý výčet změn, na které bylo nutné připravit informační systém Centrálního registru vozidel (CRV) od 1. ledna letošního roku, a to v důsledku rozsáhlé novely zákona o pozemních komunikacích. I přes mimořádný rozsah úprav však přešel inovovaný systém CRV do nového režimu bez jakýchkoli potíží a jediného zaváhání. V době od 1. 1. 2015 do 12. 2. 2015 motoristé bezproblémově realizovali 38 794 nových registrací, u 54 531 vozidel se změnil vlastník a provozovatel. (TZ)
Vyšší ochrana prodávajících i kupujících
„Mezi další změny, se kterými se musel informační systém CRV od nového roku vypořádat, patří například rozšíření množství údajů vedených o vozidle, prohloubení kontrol některých vstupních údajů do registru nebo rozšíření počtu subjektů, které mohou k datům CRV přistupovat. Hlavním smyslem nejen těchto, ale i některých dalších změn v CRV je tak především výrazné zvýšení ochrany široké veřejnosti při prodeji i nákupu motorového vozidla,“ říká Jiří Dohnal, manažer odboru Veřejná správa společnosti ICZ, která pro Ministerstvo dopravy podporuje provoz a zajišťuje úpravy CRV.
Miliony vozidel, statisíce registrací
V CRV je aktuálně registrováno více než 7,8 milionu provozovaných vozidel, kterých je více než 33 000 typů. Nejstarší registrované vozidlo je z roku 1902. Je vedeno v registru historických a sportovních vozidel, který je součástí CRV. Nejčastěji registrovanou značkou je podle očekávání Škoda se dvěma milióny záznamů, nejčastěji se vyskytujícím typem vozidla pak Škoda Octavia.
Jen za rok 2014 pak bylo s pomocí informačního systému CRV provedeno 34 344 599 úkonů, konkrétně například 293 877 registrací nových vozidel a u více než 600 tisíc byla provedena změna vlastníka a provozovatele.
O ICZ a.s.
ICZ patří mezi nejvýznamnější firmy, které nabízejí integrovaná softwarová a síťová řešení. Zákazníkům poskytuje služby na bázi širokého spektra platforem a technologií včetně vývoje aplikací na zakázku a projektů v oblasti ochrany a bezpečnosti informací. Zaměřuje se na oblast veřejné správy, zdravotnictví, obrany, telekomunikací, financí, logistiky, průmyslu a služeb. Nabízená řešení pokrývají např. celoresortní registry, elektronickou správu dokumentů, služby, servis a aplikace v oblasti hlasových komunikací, stejně jako systémy pro řízení civilního či vojenského letového provozu apod.
ICZ je certifikována podle norem ISO 9001:2008 (Systém managementu kvality), ISO 13485:2003 (Zdravotnické prostředky – Systémy managementu jakosti), ISO 20000:2005 (Management služeb informačních technologií), ISO 27001:2005 (Systémy managementu bezpečnosti informací) a ČOS 051622 / AQAP 2110 (Požadavky NATO na ověřování jakosti při návrhu, vývoji a výrobě). Národním bezpečnostním úřadem ČR je prověřena pro styk s utajovanými skutečnostmi stupně „důvěrné“, dceřiná společnost S.ICZ a.s. až do stupně „Přísně tajné“.
Sídlo společnosti je v Praze, pobočky v Brně, Českých Budějovicích, Plzni, Strakonicích a Opavě; na Slovensku v Trenčíně.