UPC Business startuje soutěž IGNITE. Podpoří inovace a podnikání malých a středních firem

/Praha, 9. dubna 2015/ UPC Business spouští projekt Ignite, který podpoří inovace a podnikání malých a středních firem v České republice. Projekt cílí na podnikatele, kteří mají reálné vize o svém rozvoji a ambice uspět i na mezinárodní scéně. Vítěz soutěže může svou firmu nastartovat nejen díky finanční odměně, ale i zviditelněním svého podnikání a navázáním nových kontaktů  s potenciálními investory či zákazníky. Tři čtvrtiny malých a středních podniků přitom vidí rozvoj svého podnikání jako hlavní cíl následujících dvou let.  (TZ)

Soutěže Ignite, pořádané společností UPC Business a pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, se mohou zúčastnit již zavedené firmy na trhu, které se nebojí nových výzev a mají promyšlený plán vlastního rozvoje. „V našem byznysu se často setkáváme s malými a středně velkými firmami, které mají skvělé nápady a vize s obrovským potenciálem. Vnímají ale také mnohé bariéry. Například přes 70 procent společností v našem průzkumu uvedlo, že je trápí nedostatek prostředků k investicím. Více než polovina (52 %) firem pak vidí problém v nedostatečné známosti své značky. Cílem Projektu Ignite je pomoci těm nejlepším firmám ze segmentu SME  posunout jejich podnikání o krok dál,“ uvedl Martin Pochmon, viceprezident UPC pro firemní zákazníky.

Projekty musí splnit komplexní řadu kritérií

Soutěžní projekty posoudí porota složená z předních českých manažerů, podnikatelů, ekonomů, publicistů a zástupců veřejné správy i akademické sféry. Odborníci budou hodnotit, do jaké míry jsou projekty soutěžících firem podložené realistickými ekonomickými fakty, ale zaměří se také na popis ekonomického modelu, udržitelnost rozvoje, inovativnost, originalitu a společenský přínos.

Záštitu nad projektem převzalo MPO ČR

V souladu se svým Akčním plánem podpory malých a středních podnikatelů na rok 2015 zaštítilo projekt Ignite Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. „Projekt Ignite vítáme, protože podpoří malé a střední podniky a přispěje k diskusi o jejich významu pro celou českou ekonomiku. V těchto firmách pracuje přibližně 60 % všech zaměstnanců, tvoří přes polovinu přidané hodnoty a zároveň jsou často nositeli inovací.  Mnohým z nich stačí jenom malý impuls, aby se posunuly na vyšší byznysovou úroveň, což je přesně cílem projektu Ignite. Proto jsme se jej rozhodli podpořit svou záštitou a účastí v porotě,“ uvedl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Výhrou není jenom finanční odměna, ale i navázání obchodních kontaktů

Finanční odměna pro 3 vítěze v celkové výši 500 000 korun není pro účastníky soutěže zdaleka nejpodstatnější motivací. Ignite představuje především skvělou příležitost, jak se zviditelnit v odborných kruzích, ale také oslovit širokou veřejnost a získat nové užitečné kontakty. Ty byly i hlavním benefitem soutěže, která má za sebou v Polsku již druhý úspěšný ročník. „Soutěž, kterou pořádalo UPC Business v Polsku nám pomohla zviditelnit náš produkt už v samotném průběhu soutěže. Získané peníze navíc použijeme k financování účasti na významném veletrhu v nejbližší době. Jsme velmi vděční, že nás porota složená z vynikajících osobností vyhodnotila jako firmu s globálním potenciálem,“ chválí si Daniel Skutela ze společnosti Leia Display System, která v polské soutěži obsadila druhé místo se svou unikátní prezentační technologií.

Jak se do Projektu Ignite přihlásit?

Firmy, které se do soutěžního klání chtějí zapojit, předloží prostřednictvím internetové aplikace na stránkách ignite.upcbusiness.cz stručný popis aktuální činnosti. Ten soutěžící doplní věcným plánem vlastního rozvoje a návrhy, jak chtějí stanovených podnikatelských cílů reálnými prostředky dosáhnout. Přihlašovací formulář je velmi jednoduchý a má pouze jednu stranu. Registrace je otevřená konce května nebo do navršení limitu sta přihlášených soutěžících.

Vybírat nejlepší projekty firem může skrze sociální sítě i veřejnost

Kromě odborné poroty se do hodnocení soutěže může zapojit také veřejnost. Lidé budou moci prostřednictvím speciálně vytvořené aplikace na Facebooku hlasovat pro nejoriginálnější a nejinovativnější projekt. O stupně vítězů se v superfinále utká celkem 10 firem. Pět finalistů vybere odborná porota, druhá pětice vzejde z hlasování veřejnosti na Facebooku.

 
Členové poroty Ignite:

Daniel Vávra – předseda poroty Ignite, vedoucí herní designer a zakladatel Warhorse Studios

Jan Mládek – ministr průmyslu a obchodu ČR

Frans-Willem de Kloet – generální ředitel UPC Česká republika

Dana Bérová – podnikatelka a soukromá investorka

Miloš Čermák – publicista a šéfredaktor zpravodajského serveru iHNED.cz

Braňo Gordan – spoluzakladatel a CEO Coober Group, úspěšný investor

Jana Hodboďová – vedoucí InovaJET, podnikatelského inkubátoru ČVUT

Vladimíra Chlandová – HR ředitelka a ředitelka právního oddělení UPC Česká republika

Petr Koubský – analytik a publicista na volné noze

Viktor Kučera – mentor podpory podnikání v Centru podpory inovací Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava

Lenka Kučerová – aktivní podporovatelka start-upů, první Češka v Silicon Valley

Aleš Michl – ekonom Raiffeisenbank

Jarmila Plachá – výkonná ředitelka ve společnosti Wayra CEE

Martin Pochmon – viceprezident pro firemní zákazníky UPC Česká republika

Dita Stejskalová – zakladatelka a výkonná ředitelka Ogilvy Public Relations

Zdeněk Tomíček – zastupující manažer projektu AMSP ČR „Svou cestou“ a zakládající partner advokátní kanceláře Tomíček Legal a mezinárodní sítě advokátních kanceláří CEE Attorneys

Sander Vonk – investiční ředitel ve společnosti Liberty Global
UPC Česká republika je největším českým poskytovatelem placených televizních služeb a širokopásmového vysokorychlostního internetu. Její kabelové sítě jsou v dosahu 1,36 milionu domácností v 370 lokalitách. Služby UPC využívá přes 600 tisíc zákazníků. UPC je dceřinou společností Liberty Global – největšího kabelového operátora, který obsluhuje 27 miliónů klientů ve 14 zemích s 56 miliony objednaných služeb. Skupina zahrnuje spotřebitelské značky Virgin Media, UPC, Ziggo, Unitymedia, Kabel BW, Telenet a VTR.
Divize UPC Business services Česká republika vznikla v roce 2011. Obsluhuje široké spektrum firemních klientů od malých podnikatelů přes střední firmy až po velkoobchod. Společnost využívá vlastní špičkovou páteřní síť z optických vláken, která měří v České republice více než 6 000 kilometrů a počet aktivních uzlů POP přesahuje číslo 900. Díky tomu pokrývá přibližně 90 % rozlohy republiky a vlastní městské sítě ve více než 60 % všech českých měst. Slyžby UPC Business services obsluhují v rámci velkoobchodu téměř 400 lokálních poskytovatelů internetu a stovky linek pro nadnárodní telekomunikační operátory.